A téli depresszió létező betegség , Magyarországon száz emberből legalább hármat érint és hivatalosan szezonális őszi-téli depressziónak nevezik. Gyakoribb azonban, hogy a betegségnek csak egy-egy tünete keseríti meg a mindennapokat. A magyar lakosság 28%-a mutat valamilyen szezonális ingadozást enyhe vagy erős formában az évszakok váltakozása során, ami a hangulati nyomottság, a fáradékonyság, a szénhidrát utáni sóvárgás és a testsúlyváltozás valamilyen fokú változásával jár együtt. Ha észlelünk magunkon ilyen tüneteket, akkor a következő tanácsok betartásával sokat tehetünk a közérzetünk javításáért!

  1. Ha tehetjük, vásároljunk fényterápiás lámpát otthonra, néhány tízezer forintért hozzájuthatunk.
  2. Töltsünk minél több időt a szabadban!
  3. Kutatások szerint a reggel friss levegőn végzett egy órás séta kimutathatóan pozitív hatással van a hangulatunkra.
  4. A mozgás már önmagában nagyon jó hatással van a testünkre, lelkünkre, egészségünkre. Sportoljunk rendszeresen, s ha lehetőségünk van, tegyük ezt a szabad levegőn.
  5. Írjunk naplót vagy listát a velünk történt kellemes, pozitív eseményekről. Próbáljuk meg a legapróbbnak tűnő pozitív dolgokat is feljegyezni.
  6. Próbáljuk meg növelni a tevékenységeinket, illetve keressünk új elfoglaltságokat is.
  7. Próbáljuk kerülni a negatív gondolatokat, tereljük el a figyelmünket a rossz időjárásról!
  8. Az orbáncfű kedvelt természetes gyógymód az enyhe depressziós tünetek csökkentésére.
  9. Figyeljünk az étkezésre, együnk összetett szénhidrátban gazdag ételeket, vagyis nem süteményeket, csokoládét, hanem  zabpelyhet, hüvelyeseket, teljes kiőrlésű lisztből készült pékárukat.
  10. Kerüljük az alkohol fogyasztását! Habár közvetlenül a fogyasztása után kellemesen érezzük magunkat, másnap levertség, rossz közérzet uralkodhat el rajtunk.
  11. Ha anyagi helyzetünk megengedi, akkor ebben az időszakban utazzunk egy naposabb déli országba.

Ha a tanácsok betartása ellenére is úgy érezzük, hogy a tünetek súlyosbodnak, nem tudjuk kézben tartani őket, akkor mindenképpen keressünk fel egy szakembert, aki segít túljutni ezen az időszakon!

Linkek

nnk emblema logo

 

Kövess bennünket!

nnk emblema logo

Elérhetőségeink:

(+36 1) 476 1100
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.