Márciusra általában szembesülünk az újévi fogadalmaink kudarcaival és ismét szükségessé válik, hogy lendületet vegyünk. A természet tavasszal magától is megújul. Nekünk azonban tudatos döntést kell hoznunk és dolgoznunk kell a változásokon.

Mielőtt rászánjuk magunkat a sportolás elkezdésére vagy újrakezdésére, tegyük fel magunknak a következő kérdéseket:

  • Mi a célom, mi az elvárásom?
  • Miért szeretnék változtatni?
  • Mi volt az oka, hogy eddig nem változtattam?
  • Milyen akadályokat kell legyőznöm?
  • Képes vagyok rá?
  • Ki segíthet nekem a változásban?
  • Kik fognak velem örülni az eredménynek?


labda<em>reten


Íme 13+1 sportos tipp a tavaszi megújuláshoz - kezdőknek és újrakezdőknek:


1. Ne a korábban már megunt, abbahagyott sporttevékenységeknek álljunk neki újra, hiszen valamiért azok nem váltak a nap rutin részévé. Amennyiben mégis a régi mozgásformát folytatjuk, változtassunk. Keressünk új útvonalat vagy edzőt.


2. Válasszunk új mozgásformát! Jó ötlet például a gyaloglás, nordic walking, túrázás, kerékpározás, görkorcsolyázás, horgászat, fitnesz, labdarúgás, röplabda, tollaslabda, tenisz, karate, jóga kajak-kenu vagy a golf. Gondoljuk végig, megvalósítható-e a a rendszeres, heti minimum 2-3 alkalmas mozgás és hogy mennyi időt, pénzt, illetve egyéb ráfordítást igényel az adott sport tevékenység. Tudatosítsuk magunkban azt is, hogy mi lehet a vonzó benne.


3. Tűzzünk ki reális célokat: Ne ígérjünk magunknak heti öt alkalommal futást, ha biztosak vagyunk benne, hogy csak három alkalomra jut időnk. Az irreális célok miatt mindig elégedetlenek leszünk a teljesítményünkkel.


4. Ne feledjük, fő az egészség: A legjobb egy állapotfelméréssel kezdeni a megújulást. Ennek első része egy orvosi kivizsgálás, ezt követően egy fittségi állapotfelmérést javaslunk. Emellett fontos, hogy fokozatos terheléssel kezdjük! Egy megerőltető kezdés sérüléshez, fájdalmas izomlázhoz és nem utolsó sorban kudarcélményhez is vezethet.


5. Tervezzük meg az edzésprogramokat heti, havi lebontásban. Vezessünk naplót, így könnyebb lesz elérnünk a kívánt célt, illetve nyomon tudjuk követni a fejlődésünket is.


6. Találjunk élvezetet az edzésben: Ne csupán a kitűzött cél lebegjen a szemünk előtt! Amennyiben csak a fogyás vagy a duzzadó izmok létrehozása miatt sportolunk, úgy a siker elmaradása esetén az edzés abbahagyása várható. Keressünk olyan mozgásformát, amely önmagában is jutalmazó, többnyire élvezetet is okoz. Sokszor ez a jutalom maga a játék, a társaság, a természet vagy éppen a sebesség öröme.


7. Társaságban könnyebb és élvezetesebb: Találjunk partnereket a mozgáshoz, így sokkal könnyebb lesz fenntartanunk a motivációt.


8. Válasszunk ideális helyszínt a mozgáshoz és a töltődéshez. Ez a helyszín lehet folyópart, mező, erdei tisztás vagy egy csendesebb, nyugodt park a városban.


9. Használjuk ki a jó idő adta lehetőségeket: “Telepítsük ki” korábbi tevékenységeinket a szabadba. Fitnesz terem helyett gyalogoljunk, kocogjunk, kerékpározzunk vagy akár erősítsünk a szabadban. Keressük fel valamelyik kültéri fitnesz parkot, felnőtt játszóteret vagy erdei tornaparkot.


10. Vegyünk valami újat, például sportruházatot vagy eszközt, amely feléleszti a vágyat, hogy kipróbáljuk és folyamatosan használjuk azt.


11. Tűzzünk ki magunknak jutalmat: Amennyiben sikerül minimum egy hónapig rendszeresen mozognunk, ünnepeljük meg a sikert. A jutalom maga lehet valamilyen sportélmény! Például egy tenisz óra, rafting vagy kalandpark látogatás.


12. Segítsük a megújulást az étrendünk megváltoztatásával: Számoljuk ki testünk napi kalória igényét, valamint azt, hogy mennyi energiát égetünk el. Legyünk tisztában tényleges igényeinkkel!


13. Merjünk változtatni: Válasszunk időnként új útvonalat, próbáljunk ki új edzőt és óratípust. Fontos a változatosság, így kevesebb az esélye, hogy ráununk az adott sport tevékenységre. Érdemes kiegészítő mozgásformát is választani, amely más izomcsoportokat dolgoztat meg.


+1. Aktivizáljuk a napunkat: Ahhoz, hogy újra tartósan frissnek és fittnek érezzük magunkat egy kisebb életmódváltásra is szükség van. A fittség felé vezető út első lépése, hogy a lehető leggyakrabban mozduljunk ki a komfort zónánkból.


További tippjeink:

  • Lépcsőzzünk! Pontosan háromszor annyi kalóriát égetünk el, mint liftezéssel!
  • Email küldése helyett menjünk át a másik szobába a kollégánkhoz!
  • Szálljunk le a buszról egy megállóval előbb és élvezzük a napfényt séta közben.
  • Tévénézés, rádiózás közben szobakerékpározzunk!

Linkek

nnk emblema logo

 

Kövess bennünket!

nnk emblema logo

Elérhetőségeink:

(+36 1) 476 1100
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.