Lehet a Valentin-napot utálni vagy szeretni, de az biztos, hogy ha szerelmesek vagyunk, akkor minden alkalmat megragadunk, hogy társunkat boldoggá tegyük. Ha szeretnénk emlékezetessé varázsolni ezt a napot, érdemes egyedi ajándékkal készülni, ami igazán csak két emberről szól. Idén lépjünk ki a csoki - virág-vacsora háromszögből és ajándékozzunk közös, aktív élményt.

Számos vizsgálat alátámasztja, hogy a jól működő párkapcsolatok fontos alappillére a közös szabadidős tevékenység, a közös hobbi. Például, ha együtt járnak a párok edzőterembe vagy hétvégénként kerékpározni sokkal több értékes közös idejük van együtt és ez erősíti a köteléket.


Egy sportos meglepetés maradandó élményt jelenthet és közben még számos kalóriát is elégethetünk, amellyel biztosan boldoggá tehetjük kedvesünk.


sziv<em>fa


Íme 7+1 Valentin-napi páros mozgásforma, amit a csokoládé helyett választhatunk!


1. Közös kirándulás - 300-500 Kcal/óra


Vigyük el partnerünket egy romantikus túrára, de ezúttal válasszunk különleges útvonalat vagy dobjuk fel a túrát meglepetésekkel. Például helyezzünk ki előzetesen üzeneteket, amelyeket élmény lesz megtalálni, térkép alapján vagy esetleg GPS koordináták segítségével. Ezt a fajta "kincskereső" túrázást geocaching-nek hívják.


2. Korcsolyázás - 400-500 Kcal/óra


Télen igazi élmény egy közös korcsolyázás. A budapesti Városligeti Műjégpálya megújult és kellemes kávézóival, elegáns éttermével igazi romantikus sporthelyszínné vált. A Debreceni Jégcsarnokban Valentin-nap alkalmából Jégdiszkót szerveznek, február 15-én.


3. Tenisz - 300-500 Kcal/óra, Fallabda (Squash) – 600-900 Kcal/óra, Tollaslabda - 300-500 Kcal/óra


Az ütős sportok különleges élményt nyújthatnak. Játszhatnak a párok egymás ellen vagy meghívhatunk Valentin-napi bajnokságra baráti párokat is.


4. Lovaglás - 300 Kcal/óra


A fedett lovardák télen is várják a lovaglás iránt érdeklődőket. Nagy élményt jelenthet nem csupán a lovaglás, de a lovak közös etetése, ápolása. Számos lovarda lehetőséget biztosít a fogathajtásra is, ezzel a régi idők romantikus világát idézve.


5. Hótalpazás - 400-1000 Kcal/óra


Hótalpazni mindenki mehet, nem kell hozzá semmiféle előképzettség csak elhatározás illetve a természet és a mozgás szeretete. Hótalpat lehet bérelni illetve vásárolni majdnem minden komolyabb sportboltban, de érdemes megnézni a hótalpas túraajánlatokat is, ahol felkészült túravezetők irányításával biztonságosan túrázhatunk. Képzeljük el, hogy egy kis hegyi házban a fárasztó nap után együtt hallgatjuk a kandallótűz ropogását, miközben kint havazik. Szlovákia, Ausztria közeli terepei, már most hóbiztosak egy ilyen túrához.


6. futás, lesiklás - 300-1200 Kcal/óra


Az idei hazai tél nem kedvez a havas sportok "szerelmeseinek", valószínűleg nem tudunk itthon síelni vagy sífutni menni párunkkal Valentin-napon. Azonban az osztrák és olasz síterepek nagy része megfelelő hóviszonyokat kínál egy romantikus-sportos hétvégére.


7. Tánc - 200-400 Kcal/óra


Ezen a napon igazi meglepetés lehet egy táncos este, főként ha korábban határozottan elleneztük ezt a programot. Igen, a tánc rengeteg kalóriát éget, egyesek szerint felér egy előjátékkal.


+1. Szex - 300-400 Kcal/óra


Az angolszász országokban terjed egy divatos kifejezés a Sexercise! Mi ez? A szex és az exercise azaz a testgyakorlás szó összeolvasztásából lett a Sexercise. Egy óra szex közben testünk akár 300-400 kalóriát is elégethet. Sőt kiszámolták, hogy intenzív csókolózás közben mintegy 80 kalóriát fogyaszthat el szervezetünk.


A fenti ötletek önmagukban nem biztos, hogy megfelelnek a Valentin-napi köszöntéssel kapcsolatos elvárásoknak. Nem ajánlott lebeszélni senkit a versírásról és a virágcsokrok, csokoládék ajándékozásáról. Ugyanakkor biztosan örömöt szerezhet mindenki partnerének, ha idén a megszokottól gyökeresen eltérő módon "ünnepelhetik" a Valentin-napot.


Érdemes a csokoládé mellé kiválasztani az egyik sportot a fenti ''étlapból'', a +1 pedig legyen a ráadás, a korona a nap végén!  

Linkek

nnk emblema logo

 

Kövess bennünket!

nnk emblema logo

Elérhetőségeink:

(+36 1) 476 1100
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.