Egyéni kalóriafogyasztást számol az új rendszer

Van egy új kalkulátor, ami pontosan kiszámolja, hogy nem, kor, magasság és akitvitás alapján mennyi kalóriát szabadna fogyasztani a testsúlyvesztéshez, a -megtartáshoz avagy a -gyarapodáshoz.


Mozgásforma-kalkulátor


Ha nem tudja, milyen mozgásforma illene legjobban Önhöz, kalkulátorunk megmondja. Kattintson!


Volt a BMI, de most itt a BMR. Az első a testtömegindex, ami azt mutatja, hogy adott magasság és testsúly mellett normális súlyúak, túlsúlyosak vagy túl vékonyak vagyunk-e.


Először is azt kell kiszámolni, hogy mennyi a BMR-ünk (basal metabolic rate), azaz az általános metabolikus értékünk. Ez egy kalóriamennyiséget mutat, ami teljesen nyugalmi állapotban szükséges ahhoz, hogy túléljünk és működjön a szervezetünk.


A kiszámolási módja pedig a következő férfiak részére:


BMR = 10 x súly(kg) + 6.25 x magasság (cm) - 5 x kor(év) + 5


illetve nők részére:


BMR = 10 x súly(kg) + 6.25 x magasság (cm) - 5 x kor(év) - 161


 


Ennyi kalóriára van tehát szükségünk a létezéshez, ami azonban csak a vegetálást jelenti, anélkül, hogy megmozdultunk volna.


 


Aki alig mozog, természetesen a BMR-nél sokkal többet nem fogyaszthat, aki viszont már heti háromszor sportol, megszorozhatja az értéket. Így jön ki a TEE, azaz a Total Energy Expenditure, azaz az Összes energiafelhasználási értékünk.


Ha alig, vagy egyáltalán nincs aktivitás = BMR x 1.2


Kis aktivitás mellett (heti 1-3 alkalommal lájtosan sportolunk) = BMR x 1.375


Enyhén aktív életmód (3-5 alkalmas enyhe mozgás) = BMR x 1.55


Nagyon aktív életmód (intenzív edzés heti 6-7 alkalommal) = BMR x 1.725


Extra aktív (nagyon intenzív edzés és fizikai munka) = BMR x 1.9


Ehhez pedig nagy segítség ez a kalkulátor, ugyanis öt számot ad ki a végére: a napi szükséges kalóriamennyiséget, ha heti kb. 1 kilogrammot fogynánk, a napi szükséges kalóriamennyiséget, ha heti kb. fél kilogrammot fogynánk, a napi szükséges kalóriamennyiséget, ha tökéletesnek látjuk magunkat, a napi szükséges kalóriamennyiséget, ha heti kb. fél kilogrammot híznánk és végül a napi szükséges kalóriamennyiséget, ha kb. egy kilogrammot híznánk.


(hazipatika.com)

Linkek

nnk emblema logo

 

Kövess bennünket!

nnk emblema logo

Elérhetőségeink:

(+36 1) 476 1100
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.