Mikor igyak?

Ne csak akkor igyunk, ha szomjasak vagyunk! Már 2%-os folyadékvesztés esetén is csökken a fizikai és a szellemi teljesítőképesség, megjelennek a kiszáradás első tünetei (fejfájás, koncentrálóképesség csökkenése, szomjúság). A szomjúságérzet már azt jelzi, hogy sürgős vízpótlásra van szükségünk, ezért a melegben ne várjuk meg, amíg szomjasak leszünk.


Mit igyunk hőségben?

A legalkalmasabb italok a csapvíz és – lehetőleg szénsavmentes - ásványvíz, a minél magasabb rosttartalmú gyümölcs- és zöldséglevek, cukor hozzáadása nélkül, a gyümölcsteák, szintén cukormentesen, a tej, kefir, joghurt, a levesek, főzelékek, mártások és a gyümölcsök és zöldségek.


Ha sok ásványvizet iszunk, inkább az alacsonyabb (200 mg/1000 ml alatti) ásványianyag-tartalmúakat válasszuk (hogy ne halmozódjanak fel túlzottan az ásványi anyagok a szervezetünkben). Jó, ha ivóvíz minőségű csapvizet is iszunk.

Active woman with bike drinking cold water

Miért nem jók a cukrozott üdítők és az alkohol?

Ezek fokozzák a szomjúságot, ráadásul túlzott és rendszeres fogyasztásuk hozzájárul a túlsúly és az elhízás kialakulásához.


Tippek a nyárra

A nagy melegben kevesebb energiára van szüksége szervezetünknek, ezért lehetőleg kerüljük a túl zsíros, erősen fűszerezett, nehezen emészthető ételeket.


A feketekávé és a feketetea a koffeintartalma vízhajtó hatású, ezért fogyasztásuk után mindig igyunk meg egy pohár vizet vagy ásványvizet.


Ha strandra, vízpartra megyünk, mindig legyen nálunk elég folyadék és étel. A tojást, majonézt vagy más, könnyen romlandó élelmiszert tartalmazó ételeket csak hűtőtáskában vigyük magunkkal.


Gondoskodjunk a gyermekek és az idősek folyamatos folyadékellátásáról. Kisebb gyerekek hajlamosak elfeledkezni a szomjúságról, ezért kínáljuk őket rendszeresen innivalóval. Idősebb korban is hamarabb kiszárad a szervezet, csökken a szomjúságérzet is.


Külföldi nyaralás alkalmával ne igyunk csapvizet és ne tegyünk csapvízből készült jégkockát a poharába. Étteremben is figyeljünk erre, így elkerülhetjük a hasmenéssel, hányással járó fertőzéseket.


Lefagyaszthatunk gyümölcsdarabokat, de gyümölcslevet és limonádét is jégkockának, amivel hűsíthetjük az italunkat.


Főzhetünk előre szárított gyümölcsdarabokat tartalmazó gyümölcsteát, amit behűtve jeges teának ihatunk.

Linkek

nnk emblema logo

 

Kövess bennünket!

nnk emblema logo

Elérhetőségeink:

(+36 1) 476 1100
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.