A futás a vérünkben van. Mindenkiében. Gondoljon csak bele, hogy hol lennénk most, ha lomha őseink ölbe tett kézzel várták volna, hogy a táplálékul szolgáló vad elébük szaladjon? Igen, az őseink futottak, loholtak, szenvedtek, és nagy örömmel érezték, hogy élnek. A futás szeretete ezért ott él, mindannyiunkban, csak elő kell bányászni.

A futás igazi csodaszer! Növeli a boldogságérzetet, oldja a stresszt és önbizalmat ad, ha legyőztük a távot. Jó kondiban tartja a szívet és erősíti a tüdőkapacitást. Segít elégetni sok baj okozóját, a testzsírt, így csökkenti a cukorbetegség, a szívinfarktus és egyes rákos megbetegedések kockázatát. Növeli az állóképességet, emellett erősíti az immunrendszert is és javítja a szervezet ellenálló képességét, emellett jó a magas vérnyomás, az érelmeszesedés és a testsúly ellen is. Futni lehet a szépségért is, hiszen formálja a feneket, a combot, a vádlit, a hasat, a derekat és még a karokat is.


Ha most kezdi el futást:


Először is vegyen egy cipőt… Bár a futás egyik legnagyobb előnye, hogy nem kell hozzá túl sok felszerelés, a jó futócipőt nem lehet megspórolni. A legjobb, ha szakboltban veszi, ahol az eladók segítenek kiválasztani a megfelelő lábbelit.


Keverje össze egy jó edzéstervvel… Ne akarja már holnap lefutni a maratont. Csak lassan, fokozatosan terhelje a szervezetét. Legjobb, ha egy szakemberrel egyeztet, hogy személyre szabott programmal vághasson neki. Fusson lassabban! A kezdő futók 95 százaléka túlságosan gyorsan fut, így nagy valószínűséggel Ön is.


Fűszerezze egy szép helyszínnel… Futhat hegynek fel, völgynek le, vagy egyenletes talajon. Az aszfaltozott és a közlekedés számára is nyitott utakat kerülje el, mert rosszat tesznek az ízületeinek, és veszélyesek is.


Jó bemelegítéssel kezdje… Ha bemelegítés kimarad, könnyen megsérülhet! Mozgassa át az izmait és az ízületeit, majd sétával, vagy lassú kocogással indítson!


Alapos nyújtással tálalja… A futás utáni nyújtás legalább olyan fontos, mint a bemelegítés, soha ne spórolja meg! Az izmai így könnyebben regenerálódnak, és kevésbé lesznek sérülékenyek.


Igyon utána sok folyadékot, és élvezze az eredményt…


Érzi már magában a lelkesedést? Még nem? Akkor nézze meg az örök klasszikust, a Tűzszekerek című filmet! A híres bevezető jelenete máris rábeszélheti arra, hogy ezt a mozgásformát válassza...



Ha szeretne részt venni egy nagyszerű közösségi élményben, akkor csatlakozzon Ön is június 28-án a Mozgás Éjszakájához! Budapesten több helyszínen is a sport veszi majd át az uralmat, ahol előzetes regisztrációval már most biztosíthatja a helyét! Az éjszakai futás fél 12-kor a Kós Károly sétányról indul majd, ahol a résztvevők több táv közül is választhatnak.

Linkek

nnk emblema logo

 

Kövess bennünket!

nnk emblema logo

Elérhetőségeink:

(+36 1) 476 1100
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.