Eldöntötte, hogy holnaptól – de inkább mától - tényleg változtat az életén és rendszeresen megmozgatja az izmait? Segítünk , hogy az elhatározása ne sikkadjon el.

Válasszon – még ma – olyan sportmozgást, amelyet szívesen végez. Biztos van ilyen!


Mindenki tud például sietősen sétálni, gyalogolni. Mindenki tud gimnasztikai gyakorlatokat végezni. Akár egyedül, akár társsal vagy közösségben. Mindenki tud – ha akar – táncolni, akár klasszikus társastáncot (tapadós-tangó, rock and roll), akár néptáncot (fergeteges csűrdöngölő). Mindenki találhat olyan testedzést, amelyet hetente legalább háromszor 30-45 percig gyakorol. Esetleg naponta!


rp<em>mozgas-03</em>1-e1379969039240.jpg


Tehát válasszon és döntsön! Még ma kezdje el a sportmozgást. Akár egy esti sietős sétával: egyedül, családtaggal, kutyával, baráttal vagy éppen egy másik „hőssel”, aki szintén okosan határozott és elkezdi a testedzésben gazdagabb életet.


Mit kell tudnom?


• Elkezdeni sosem késő.


• Minden kezdet nehéz, ez sem lesz könnyű.


• Nem szenvedni, hanem mozogni érdemes!


• Könnyebb társakkal, mint egyedül.


• Lázasan, betegen nem szabad edzeni, sportolni!


• Főétkezés után csak 1-2 órával tanácsos az edzést kezdeni.


• A kis izomláz a fokozatos kezdés jó jele, nem pedig a teljes kimerültség.


• Az edzés lassúbb mozgással, azaz bemelegítéssel kezdődik, és levezetéssel végződik.


• A legnagyobb ellenfél a saját lustaságunk és a rossz szokásaink.


• Az öltözet legyen az időjárásnak megfelelő.


A 35 éven felüliek kezdjék a sportos életmódot egy orvosi vizsgálattal, akkor is, ha egészségesnek érzik magukat.


Használati utasítás a testedzést végzőnek


• Ha teheti, a természet legyen a sportstadionja!


• A testedző sportöltözete:


- jó sportcipő (futócipő);


- szabad mozgást biztosító és az időjárásnak megfelelő sportruházat;


- a testtel érintkező öltözet ne műszálas, hanem pamut alapanyagú legyen.


• Társsal – családtag, barát, munkatárs – könnyebb rendszeresen mozogni. Általában a gyengébb határozza meg a közös sebességet. Az edzés sose legyen versengés.


• A gyaloglás például alkalmanként cserélhető úszással, kerékpározással, túrázással, tánccal, gimnasztikával vagy más sportmozgással.


• A pulzusméréssel ellenőrizheti a megfelelő edzéstempót.


• Érdemes edzésnaplót írni, vagy a naptárba bejegyezni a testedzés időtartamát, milyenségét, helyszínét.


• Nyaraláskor a legjobb tóparton, erdőszélen, parkban, azaz a természetben edzeni, még reggeli előtt.


A rendszeres edzések alakítják az életmódot, segítik a jobb időkihasználást. Az edzések mellett arra is jut idő, amire eddig sosem!

Linkek

nnk emblema logo

 

Kövess bennünket!

nnk emblema logo

Elérhetőségeink:

(+36 1) 476 1100
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.