Kőnig Róbert doktor nemrég az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesületének díját nyerte el. A díjjal azokat a projecteket vagy magánszemélyeket támogatják, akik az egészségügyi kommunikációban újszerűt alkotnak.

– A Kőnig doki – érthető, hiteles, egészségügyi, közösségi kommunikáció című pályázattal lett második helyezett. Mit tartalmaz a pályázat?

– Az X és Y generáció tagjai az internetről tájékozódnak minden kérdésben. Ezt felismerve először Facebook-on és YouTube-on, majd később Instagramon indult el a szakmai oldalam. Kihasználva a platformokban lévő lehetőséget, sokkal lazább, szórakoztatóbb hangnemet ütök meg, közvetlenebb és érthetőbb tudok lenni. Lényegretörő és hasznos információkat adok át olyan problémákról, amelyekkel napi szinten találkozom a rendelőmben. Oldalaimon kizárólag saját tartalmak találhatók meg, egyéni ötleteimet forrásaimat és tapasztalataimat használom fel. Az információ és a tudás erejével akarom megtanítani a szülőknek, hogyan előzhető meg a baj, és mi a teendő, ha már megtörtént. Ezt a munkámat díjazta a szakmai zsűri. Közben persze nem áll meg az élet, jövőre tervezek egy szórakoztató-oktató sorozatot, ami rendszeresen jelentkezik majd YouTube-on. Az lesz a címe, hogy: Kőnig doki helyre teszi. Itt is sokakat érintő szituációkat akarok megvilágítani, úgymond valóban helyre tenni!

– Főleg gyermekek esetében, miért fontos az orvosi, asszisztensi és nővéri kommunikáció?

– Azok a szakemberek, akik gyermekekkel foglalkoznak, azt szoktam mondani, szimultán kommunikációt kell tudjanak folytatni. Egyszerre kell kommunikálni egy ijedt gyermekkel és pánikban lévő, nem ritkán ideges szülővel vagy egész rokonsággal. Nekem az a tapasztalatom, hogy ha a gyermek nyugodt, ha a gyermek bízik bennem és a nővérekben, akkor a szülők is megnyugszanak. Ha elértük ezt az ideális állapotot, onnan kezdődhet egy nyugodt, valóban érdemi kommunikáció a gyógyításról vagy az esetemben akár a műtétekről is.

– A helyes kommunikációt hogyan valósítják meg a gyakorlatban?

– Azt látom, hogy körülbelül 90 másodpercem van arra, hogy elnyerjem egy gyermek bizalmát az akut ambulancián. Én ezt úgy teszem meg, hogy az első percekben, csak a gyermekkel foglalkozom. Később persze mindent megbeszélek a szülőkkel is. De a betegellátásom a gyermek körül forog, az ő nyelvén igyekszem beszélni. Nekem az a fontos, hogy első lépésben ő legyen nyugodt. Ha már második találkozó van, vagy szakrendelőben találkozunk, ahol az idő nem ilyen szoros, akkor még ennél is több idő jut viccelődésre, vagy akár játékokra is.

– A mindennapi gyakorlat mennyire sikeres?

– Ha azt gondoljuk sikernek, hogy a rendelésen a gyerekek nem sírnak, nem félnek és boldogan jönnek vissza, akkor azt hiszem ez nálunk működik. Az is igaz, hogy a mi ambulanciánkon minden gyermek meglepetés játékkal távozik. Lehet ezért jönnek vissza olyan sűrűn…?

– Ragadós a példa? A kollégák átveszik ezt a stílust?

– Biztos vagyok benne, hogy a kollégákkal a mai napig sok mindent tanulunk egymástól. Ebben a hivatásban ez elengedhetetlen.

Linkek

nnk emblema logo

 

Kövess bennünket!

nnk emblema logo

Elérhetőségeink:

(+36 1) 476 1100
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.