A böjt eredeti jelentése önmegtartóztatás. Ezért böjtölésnek számít, ha bizonyos ideig nem eszünk csokit, chipset vagy húst, ha kevesebbet nézzük a TV-t, ha kevesebb alkoholt iszunk. A táplálkozásra koncentráló böjt lényege, hogy kevesebbet együnk, és egy, vagy többféle élelmiszert elhagyjunk az étrendünkből.


Mindenekelőtt el kell oszlatni azt az alapvető tévhitet, hogy a böjt egyenlő a fogyókúrával. Habár a böjtölést kísérheti testsúlycsökkenés, amely főként vízveszteségből ered, a normál étrendre való visszaállást követően a testsúly általában hamar visszaáll. A böjt célja tehát nem a testsúly csökkentése, hanem a szervezet tehermentesítése, a salakanyagok gyorsabb kiürülése és az önmegtartóztatással járó sikerélmény.


Sokféle böjt létezik és forog a köztudatban. Azt tanácsoljuk, hogy aki a hosszú tél után szeretné felfrissíteni a szervezetét és feltöltené a kimerült vitamintartalékokat, az próbáljon ki egy rövid böjtöt, és kérje ebben szakember segítségét. Azok pedig, akik fogyni szeretnének, dietetikusuk segítségével váltsanak életmódot.


A böjt alapszabályai


1. A böjt kiválasztásánál figyeljen az egészségi állapotára és az orvosa tanácsára!


2. A böjt egészséges időtartama 3-5 nap. Ennél hosszabb böjtöt csak orvosi felügyelet mellett végezzen!


3. A kezdő böjtölőknek csak 1-2 napos kúra ajánlott!


4. A böjtöt megelőző 2-3 napban csak könnyű ételeket fogyasszon, egyen kevesebbet, kerülje a húst és az egyéb állati eredetű ételeket (tejtermék, tojás)!


5. A böjt után csak fokozatosan, körülbelül 2-3 nap alatt térjen vissza a bőségesebb étkezésre, a tejtermékek, majd a hús bevitelére!


6. A megfelelő hatás elérése érdekében elég évente egyszer, legfeljebb kétszer böjtölnie!


7. A böjt ideje alatt kerülje a cukrot, az alkoholt, a koffeint és a serkentő italokat (fekete tea, kóla, energiaitalok), mert ezek elvonják a szervezetből a vizet!


8. Csökkentse minimálisra a sóbevitelt!


9. Ne gyújtson rá a böjt alatt! Ez jó lehetőség arra is, hogy végleg leszokjon a dohányzásról.


10. Igyon minél több folyadékot! Ajánlott a víz, a különböző gyümölcs- vagy gyógyteák, vagy a zöldség- és gyümölcslevek fogyasztása.


11. A böjt ideje alatt csak könnyed mozgást végezzen!


12. Aludjon eleget és pihenje ki magát!


+ 1 : Ne csak a böjtöléskor, hanem az év minden napján figyeljen az egészséges táplálkozásra! Enélkül értelmetlenné válik minden erőfeszítés, amit a böjt idején tett.

Linkek

nnk emblema logo

 

Kövess bennünket!

nnk emblema logo

Elérhetőségeink:

(+36 1) 476 1100
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.