A rendszeres mozgásnak egészségmegőrző és gyógyító szerepe van. A mozgás gazdag életmód iránti igényt pedig gyerekkorban kell felkelteni. Ebben van kiemelkedő szerepe a családnak és persze az iskolarendszernek is.

A gyerek fejlődésének és későbbi felnőtt életének nagy területét határozza meg a mintakövetés. Vagyis jó eséllyel lesz egészségtudatos az a gyerek, akinek a családja így él, és lesz lusta az, aki otthon is ezt látja. A magyar felnőtt társadalom ebből a szempontból rossz példa a következő generációnak. A szabadidős mozgás ugyanis a magyar felnőtteknél naponta nem éri el a 10 percet, és az idősödéssel ez csak csökken. A fiatalok mozgás fajtáinak megismerése segítséget jelenthet ahhoz, hogy a rendszeres mozgás iránti igényüket felkeltsék és fenn is tartsák, akár élethosszig.


Milyen mozgásformákkal találkozik gyermekünk nap, mint nap?


Közlekedéses fizikai aktivitás


- Ide tartoznak azok a mozgásformák, amelyekkel eljuthatnak az iskolába: gyaloglás, kerékpározás, kerekesszékezés.


Teljes testtömegmozgatással járó fizikai aktivitások


- Ezek azok a mozgásformák, amelyek célja a csontrendszerre ható terhelés vagy hatás, például az ugrás vagy a szökdelések.


Életformaszerű fizikai aktivitás


- A mindennapi, legalább 30 percig tartó, önállóan választott testmozgás, beleértve az összes tervezett vagy nem tervezett, szabadidős, és háztartáshoz kapcsolódó aktivitás. Ilyenek a különórák, a kirándulások, de a söprés és a szemét levitele is). Értelemszerűen üdvös, ha a szülő igyekszik ezeken mozgásformák körét kibővíteni gyermeke életében.


rp<em>mozgas-09</em>1.jpg


Iskolai fizikai aktivitás


- Minden olyan testmozgás, amely az iskolához kötött. Ide tartozik az iskolai testnevelés, sport vagy az óraközi szünetekben, napköziben végzett mozgások, játékok.

Linkek

nnk emblema logo

 

Kövess bennünket!

nnk emblema logo

Elérhetőségeink:

(+36 1) 476 1100
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.