Az emberi test a rendszeres testmozgás következtében olyan változásokon megy keresztül, amelyek megelőzhetik és késleltethetik bizonyos betegségek megjelenését, és javíthatják az erőkifejtési képességet. De pontosan mi hasznom lesz a mozgásból?

A fizikailag aktív életet élők számos jótékony hatását élvezhetik életformájuknak. Ezek közül csak néhány:


- A szív-érrendszeri betegségek kockázatának csökkenése


- Az artériás magas vérnyomás kialakulásának megelőzése és/vagy késleltetése


- A magas vérnyomásban szenvedőknél az artériás vérnyomás jobb eredményei


- Jó szív- és tüdőműködés


- A 2-es típusú diabétesz (nem veleszületett, tehát szerzett diabétesz) alacsonyabb kockázata


- Fokozott zsírégetés, amely segít az elhízás megakadályozásában, így csökkenti a 
túlsúly kialakulásának kockázatát is


- A rák bizonyos fajtái (pl. mellrák, prosztatarák és vastagbélrák) kialakulásának
csökkent kockázata.


- Fiatalkorban a csontok ásványianyag-ellátásának javulása, ebből következően időskorban megelőzhetőek a csonttörések és a csontritkulás


Winters hike


- Jobb emésztés és a bélrendszer szabályosabb működése.


- Az izomerő és állóképesség fenntartása és javítása, ami által javul a napi feladatok végrehajtására való képesség


- A szellemi frissesség megőrzése, a depresszió és demencia (szellemi erő hanyatlása) kialakulásának csökkent kockázata


- Jobb stressztűrő képesség, és jobb alvás


- Pozitívabb önkép és nagyobb önbecsülés, a lelkesedés és optimizmus növekedése


- Kevesebb munkahelyi hiányzás (betegszabadság).


Forrás: Az EU testmozgásra vonatkozó iránymutatásai, Ajánlások az egészségjavító testmozgás támogatására irányuló politikai intézkedésekre

Linkek

nnk emblema logo

 

Kövess bennünket!

nnk emblema logo

Elérhetőségeink:

(+36 1) 476 1100
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.