Mielőtt belevágna az egészséges táplálkozás rejtelmeinek kiismerésébe, néhány egyszerű tanáccsal segítünk, hogy ne legyen ijesztő az étrend- és életmódváltás.

Alaptanácsok az egészséges táplálkozáshoz:

  1. Nincsenek tiltott táplálékok, csak kerülendő mennyiségek!

    Az egészséges táplálkozás nem jelenti egyetlen élelmiszer tilalmát sem. Ugyanakkor vannak olyan élelmiszercsoportok, amelyekből gyakrabban, másokból ritkábban javasolt fogyasztani.

  2. A változatosság gyönyörködtet!

    A változatos – sokféle nyersanyagból, megfelelő elkészítéssel összeállított - étrend minden fontos tápanyagot biztosít a szervezet számára, nem mellesleg örömforrás is.

  3. A zsiradékok mennyiségére és minőségére is ügyeljen!

    Az alacsonyabb zsírtartalmú élelmiszereket részesítsük előnyben! Az energiaigény a kor előrehaladtával csökken a lassuló anyagcserefolyamatok miatt. Érdemes zsírszegény elkészítési módokat választani a főzéshez-sütéshez.

  4. Édességet, desszertet csak mértékkel!
  5. Csökkentsük a sóadagot!

    Lehetőleg kerüljük az után sózást és a a nagy sótartalmú élelmiszereket.

  6. Az elfogyasztott gabonafélék legalább fele teljes őrlésű legyen!

    A teljes kiőrlésű lisztből készült pékáruk, tésztafélék és a barna rizs a zöldségek mellett a legfontosabb élelmirost-források, ezért naponta érdemes fogyasztani belőlük.

  7. Zöldséget és gyümölcsöt lehetőleg naponta többször is egyen!

    Naponta érdemes 50 dkg zöldségfélét, gyümölcsöt enni, friss, fagyasztott, savanyított vagy befőtt formában.

  8. Tej, tejtermék fogyasztása naponta ajánlott!

    Fél liter sovány tej vagy azzal egyenértékű kefír, joghurt, sajt vagy tehéntúró szerepeljen a mindennapi étrendben. A tej és a tejtermékek segítenek a kalciumigény fedezésében.

  9. A sovány húsok, húskészítmények, halak és a tojás fontos alkotóelemei legyenek az étrendnek!

    Naponta ajánlott húsfélét fogyasztani, halat hetente érdemes enni. Tojásból heti három-négy darab elég, májat havonta két-három alkalommal együnk.

  10. A szomjúság legjobban az ivóvízzel oltható!

    Erről bővebben itt olvashat.

  11. Az egészséges táplálkozás a vásárlással kezdődik!

    A megvásárolt élelmiszer friss és kifogástalan minőségű legyen! Ehhez segítséget nyújt a csomagoláson található címke is.

  12. Törekedjen az ideális étkezési körülmények megteremtésére!

    Lehetőleg nyugodt körülmények között, kényelmesen, megterített asztalnál együnk, időt hagyva az étkezésre.

  13. Fontos a helyes étkezési ritmus!

    A napi négy-ötszöri étkezés az ideális, de legalább a háromszori alkalomra törekedjünk, lehetőleg hasonló időpontokban.

Az élelmiszercsoportokról, bővebben az egészséges táplálkozásról és egyéb tanácsokról a mindennapi étkezéshez, ételkészítéshez és vásárláshoz, a továbbiakban is az egeszseg.hu-n olvashat.

Linkek

nnk emblema logo

 

Kövess bennünket!

nnk emblema logo

Elérhetőségeink:

(+36 1) 476 1100
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.