A hazai és külföldi szakemberek megegyező véleménye, hogy a fejlődésben lévő ifjaknak minimum napi egy órányi, míg a felnőtteknek hetente legalább három alkalommal 30-45 percnyi sportmozgásra van szüksége.

Ahhoz, hogy sportoláskor a szervezetet megfelelő inger érje, azaz a terhelés elegendő legyen, szükséges, hogy a percenkénti pulzusszám 120-150 között mozogjon. (Idősebb, 60 év fölötti korosztálynál 90-120 közötti pulzusszám a javasolt.) Mindenképpen javasolt a háziorvossal vagy szakedzővel való egyeztetés, mielőtt nekidurálnánk magunkat. Természetesen egy-egy hosszabb séta előtt ne rohanjunk azonnal orvoshoz, akkor azonban, ha eldöntöttük, hogy rendszeres edzésmunkát végzünk, érdemes a szakember tanácsát kikérni.


mozgas-10<em>1


A megfelelő pulzusszámot legkönnyebben az úgynevezett állóképességi sportokkal valósítható meg, mint például


• a gyaloglás,


• a futás,


• a kerékpározás,


• az evezés,


• a tánc,


• a sífutás,


• a korcsolyázás.


Ezek hatalmas előnye ráadásul, hogy többnyire a szabadban, a természetben, jó levegőn űzhetők.


Természetesen a többi sportág, a kedvelt labdajátékok is tökéletesen alkalmasak rendszeres sportolásra, ha megfelelő technikai szinten végzik azokat. Gond csak akkor van, ha nem magasabb a pulzusszám, mert valaki például teniszezés ürügyén csak a labda után sétál, vagy egy lesiklópályán ácsorog a síszerelést igazgatva. A havi egy sörmeccs is többet árthat, mint használ a labdarúgópályán.

Linkek

nnk emblema logo

 

Kövess bennünket!

nnk emblema logo

Elérhetőségeink:

(+36 1) 476 1100
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.