Ugyanolyan jó programokat szervezhetünk egy-egy étkezés előtt vagy után, mint amilyen hangulatosak a közös ünnepi étkezések a nagy családi asztalnál.

Az ünnepek elhagyhatatlan örömforrásai a közös étkezések. Együtt a család a nagyszülőkkel, rokonokkal, ünnepi finomságokkal… És ez így is van jól. Azonban ilyenkor sem szabad elfelejtenünk az energia-egyensúly másik serpenyőjében található testmozgást. Ugyanolyan jó programokat szervezhetünk egy-egy étkezés előtt vagy után, mint amilyen hangulatosak ezek az étkezések a nagy családi asztalnál.


Mozgás kint…


Az alábbi mozgásformák nem igényelnek különösebb felszerelést és minden korosztály számára könnyen kivitelezhetőek:


    <li><strong><a href="http://www.egeszseg.hu/gyalogoljunk-egyutt/">séta</a></strong></li>
    <li><strong>kirándulás</strong></li>
    <li><strong>tempós <a href="http://www.egeszseg.hu/elerheto-mozgasformak-mindenkinek/">gyaloglás </a></strong></li>
Az idősebbek a sétához használhatnak Nordic Walking botokat is. Segítségükkel a teljes vázizomzatot könnyebben át lehet mozgatni, így az edzés hatékonyabbá válhat.  Bizonyított tény az is, hogy azonos táv és sebesség esetén a pár centis hóban járó gyalogló több kalóriát használ fel, mint amikor száraz talajon halad. Az „ünnepi kalóriák” elégetésére alkalmasak olyan kinti sportok is, amelyekhez valamiféle felszerelés és esetleg egy kis bátorság is kell. Ezek a következőek:
    <li><strong>szánkózás</strong></li>
    <li><strong>korcsolyázás</strong></li>
    <li><strong>síelés</strong></li>
    <li><strong>snowboardozás </strong></li>

Ezek a mozgásformák a szórakozás mellett edzésnek is kiválóak. Jó hír, hogy mivel a hidegben végzett fizikai aktivitás több energiát éget, az ünnepi finomságokat is bátrabban fogyaszthatjuk.



… és mozgás bent!


A fitnesztermek és sportpályák többsége ünnepi nyitva tartást követ ebben az időszakban. Erre a problémára jó megoldás lehet egy közös gimnasztika vagy torna bent a szobában, de akár kint, a szabadban is. Hangulatossá teheti a napot akár pár perc táncolás is. Jó móka például a gyerekeket táncolni tanítani – akár a nagyszülők bevonásával is. Egyes ünnepnapokon nyitva tartanak a gyógyvizes fürdők is. Kiváló edzést nyújthat egy kis úszás vagy akár egy óra vízi torna is. Lazításképpen pedig választhatjuk a szaunázást és a melegvizes medencét, miközben kint tombol a tél.


Jöhetnek a finomságok!


Enni öröm… Különösen akkor, ha azokkal lakmározhatunk egy jót, akiket igazán szeretünk. Fontos azonban, hogy a rendszeres téli testedzés mellett úgy válogassunk a bőséges finomságokból, hogy csak sikerben gyarapodjunk a jövő évre, súlyban lehetőleg ne. Alapszabály, hogy intenzívebb testmozgást minimum 1,5-2 órával étkezés utánra tervezzük.


Összegyűjtöttünk néhány példát, hogy még könnyebben tudjunk egyensúlyt tartani az ünnepi étkezések és a testedzések között. Az alábbi táblázat azt mutatja meg, hogy milyen testmozgást mekkora intenzitással kell végeznünk ahhoz, hogy az adott ételekkel járó kalóriamennyiséget el tudjuk égetni.  


 


<tbody>
	<tr>
		<td valign="top" width="307">
		<p align="center"><b>Ünnepi ételek</b></p>
		</td>
		<td valign="top" width="307">
		<p align="center"><b>Ünnepi testmozgások</b></p>
		</td>
	</tr>
	<tr>
		<td valign="top" width="307">
		<p align="center"><i>Zserbó szelet </i></p>

		<p align="center"><b><i>538 kcal</i></b></p>
		</td>
		<td valign="top" width="307">
		<p align="center">Egy 62 kg-os személy 1 óra 44 percig karácsonyfát díszít</p>
		</td>
	</tr>
	<tr>
		<td valign="top" width="307">
		<p align="center"><i>Aszalt szilvával töltött sült pulykamell</i></p>

		<p align="center"><i>Burgonyapüré </i></p>

		<p align="center"><b><i>585 kcal</i></b><i> </i></p>
		</td>
		<td valign="top" width="307">
		<p align="center">Egy 86 kg-os személy 1 óra 50 percen át gyalogol 6 km/órás sebességgel</p>
		</td>
	</tr>
	<tr>
		<td valign="top" width="307">
		<p align="center"><i>Mákos guba</i></p>

		<p align="center"><b><i>600 kcal</i></b></p>
		</td>
		<td valign="top" width="307">
		<p align="center">Egy 106 kg-os személy 2 órán és 5 percen át sétáltatja a kutyáját 3 km/órás tempóban</p>

		<p align="center"> </p>
		</td>
	</tr>
	<tr>
		<td valign="top" width="307">
		<p align="center"><i>Lencsefőzelék, Főtt füstölt tarja </i></p>

		<p align="center"><b><i>670 kcal</i></b></p>
		</td>
		<td valign="top" width="307">
		<p align="center">Egy 90 kg-os személy 1 óra 41 percet úszik mellúszásban 1,2 km/órás gyorsasággal</p>

		<p align="center"> </p>
		</td>
	</tr>
	<tr>
		<td valign="top" width="307">
		<p align="center"><i>Kolozsvári töltött káposzta, kenyérrel</i></p>

		<p align="center"><b><i>737 kcal</i></b></p>
		</td>
		<td valign="top" width="307">
		<p align="center">Egy 54 kg-os személy 12 km/órás sebességgel korcsolyázik 3 órán át egy befagyott tavon</p>

		<p align="center"> </p>
		</td>
	</tr>
	<tr>
		<td valign="top" width="307">
		<p align="center"><i>Fejtett bableves füstölt csülök, Zsemle</i></p>

		<p align="center"><b><i>783 kcal</i></b><i> </i></p>
		</td>
		<td valign="top" width="307">
		<p align="center">Egy 73 kg-os személy 2 óra 4 percen át táncol a szilveszteri mulatságon partnerével</p>

		<p align="center"> </p>
		</td>
	</tr>
	<tr>
		<td valign="top" width="307">
		<p align="center"><i>Fokhagymás főtt csülök, Petrezselymes burgonya, Vörösboros párolt káposzta</i></p>

		<p align="center"><b><i>787 kcal</i></b></p>
		</td>
		<td valign="top" width="307">
		<p align="center">Egy 61 kg-os személy intenzíven gimnasztikázik 1 óra 55 percig</p>
		</td>
	</tr>
	<tr>
		<td valign="top" width="307">
		<p align="center"><i>Harcsapaprikás</i></p>

		<p align="center"><i>Túrós csusza (szalonna kockákkal) </i></p>

		<p align="center"><b><i>798 kcal</i></b></p>
		</td>
		<td valign="top" width="307">
		<p align="center">Egy 78 kg-os személy 9 km/órás sebességgel végez sífutást 67 percig</p>
		</td>
	</tr>
	<tr>
		<td valign="top" width="307">
		<p align="center"><i>Borjúbecsinált</i></p>

		<p align="center"><i>Aranygaluska, Vanília sodó</i></p>

		<p align="center"><b><i>910 kcal</i></b></p>
		</td>
		<td valign="top" width="307">
		<p align="center">Egy 80 kg-os személy 2 órán át havat lapátol az utcán</p>
		</td>
	</tr>
	<tr>
		<td valign="top" width="307">
		<p align="center"><i>Borleves, Rántott ponty, Rizi-bizi, </i></p>

		<p align="center"><i>Tartár mártás</i></p>

		<p align="center"><b><i>990 kcal</i></b></p>
		</td>
		<td valign="top" width="307">
		<p align="center">Egy 67 kg-os személy 9 km/órás sebességgel fut a porhóban 93 percig</p>
		</td>
	</tr>
</tbody>

Linkek

nnk emblema logo

 

Kövess bennünket!

nnk emblema logo

Elérhetőségeink:

(+36 1) 476 1100
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.