Sok szülő töri a fejét, hogy mit csomagoljon uzsonnára, ami könnyű, egészséges, szállítható, nem kell vele hosszan pepecselni és még meg is eszi a gyerek. Cikkünk nekik segíthet.
Sok szülőnek okoz gondot, hogy mi kerüljön az uzsonnás csomagba, ami egészséges, de azért mégsem végzi az első kukában vagy bukkan elő este érintetlenül a hátizsákból. Ezért dietetikus szakértőnk az általános tudnivalók mellé most összegyűjtött három receptet, amelyeket könnyű elkészíteni, jót tesznek a szervezetnek és még a gyerekeknek is ízlenek. Milyen az egészséges uzsonna? Az uzsonna nem a második ebéd és nem is a nulladik vacsora, vagyis mindenképpen legyen kisebb adag, mint egy főétkezés. Mivel a gyerekek egész nap a táskájukban tartják és nem asztalnál, késsel-villával eszik meg, célszerű, ha az étel nem túl összetett és könnyen szállítható. Az iskolai ebéd és az otthoni vacsora között sok idő telik el, ami megviselheti a gyerekeket, ezért jó, ha az uzsonna hosszan felszívódó szénhidrátokat tartalmaz (például teljes kiőrlésű pékárut), emellett zöldségeket, hüvelyeseket, gyümölcsöt vagy tejtermékeket is. Tartsuk észben, hogy uzsonna után házit kell írni, edzésre kell menni vagy rohangálni kell a játszótéren, úgyhogy az is fontos, hogy ilyenkor ne nehéz ételt (mondjuk az ebédből megmaradt pörköltet kenyérrel) kapjon a gyerek.  Mandulás zabkása Hozzávalók (1 adag):
    <li>30 g zabpehely</li>
    <li>1 csipet só</li>
    <li>barna cukor/nyírfacukor ízlés szerint</li>
    <li>1,2 dl tej</li>
    <li>1 ek szeletelt mandula</li>

Elkészítés: Tegyük fel melegedni a tejet és a cukrot. Ha már meleg, öntsük hozzá a zabpelyhet és tegyünk bele egy csipet sót. Gyakori kevergetés mellett főzzük meg a kását, de vigyázzunk, mert a tej miatt nagyon könnyen leéghet. Ha túl sűrűnek találjuk, tovább hígíthatjuk tejjel vagy vízzel. Pirítsuk meg a mandulaszeleteket száraz serpenyőben figyelve arra, hogy ne feketedjenek meg. Tegyük kis dobozba a kását és szórjuk meg a mandulával.



Humusz sárgarépacsíkokkal vagy pirítóssal Hozzávalók (1 adag):


    <li>450 g konzerv csicseriborsó (a konzerv levét tegyük félre, mert hígításhoz szükség lehet rá)</li>
    <li>4 ek olívaolaj</li>
    <li>3 ek tahini (szezámmagkrém)</li>
    <li>só és bors ízlés szerint</li>
    <li>1/2 vagy 1 citrom leve</li>
    <li>2 gerezd finomra aprított fokhagyma</li>
    <li>1 közepes tisztított sárgarépa csíkokra vágva</li>
Elkészítés: Tegyük robotgépbe a csicseriborsót, a fokhagymát, az olajat, a tahinit és a fél citrom levét. Csináljunk belőle sűrű krémet és ha kell, hígítsuk a csicseriborsó-konzerv levével. Ha valóban krémet szeretnénk készíteni, át is passzírozhatjuk egy szűrőn. A végén ízesítsük sóval, borssal és ha szeretnénk, még egy kis citromlével is. Tegyük kis dobozokba és csomagoljunk mellé sárgarépát vagy pirítóst. Remek mártogatós lesz belőle. Joghurt gyümölcsökkel és olajos magvakkal Hozzávalók (1 adag):
    <li>150-200 g natúr joghurt</li>
    <li>ízlés szerint méz</li>
    <li>100 g gyümölcs (barack, szőlő, alma, körte) feldarabolva</li>
    <li>1,5 ek olajos mag keverék (szezám-, tök-, napraforgómag, dió, kesudió, mandula, mogyoró)</li>
Elkészítés: A joghurtot keverjük el a mézzel. Tegyük alulra a joghurt felét, szórjuk rá a gyümölcsöket és a magok felét, öntsük rá a maradék joghurtot és a tetejét szórjuk meg ismét magokkal. Pohárban mutat a legjobban, de dobozban is ugyanolyan finom és sokkal könnyebben szállítható.

Linkek

nnk emblema logo

 

Kövess bennünket!

nnk emblema logo

Elérhetőségeink:

(+36 1) 476 1100
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.