Fizikai aktivitás

  • A szexualitás az élet szerves része. A cukorbetegek körében azonban meglehetősen gyakoriak a szexuális problémák: a magas vércu­korszint károsíthatja a nemi működéshez elengedhe­tetlen idegeket és ereket. Ez hatással lehet a szexuális teljesítőké­pességre, a termékenységre és a fogamzásgátlás választható módjára is.
  • November 14-én, a Diabétesz Világnapján időskorúak vettek részt a Városligetben az Országos Egészségfejlesztési Intézet Egészségkommunikációs Központja (OEFI-EKK) által cukorbetegeknek szervezett tájékozódási gyalogláson.
  • A fizikailag aktív életmódot folytató vagy sportoló cukorbeteg esetében kiemelten fontos a láb megfelelő ápolása, hiszen testedzés közben gyakran keletkezhetnek sérülések a lábon, illetve egyéb bőrfelületeken. A sérülések oka részben maga a testmozgás, de hajlamosító tényező lehetnek a különféle idegi és érkárosodások is.
  • A rendszeres testmozgás mindenkinek jót tesz, a cukorbetegeknek pedig különösen fontos . Már napi harminc perc intenzív mozgás csökkenti a szív- és érrendszeri szövődmények kialakulásának esélyét. A rendszeres fizikai aktivitás nemcsak a vércukorszintet csökkenti, hanem számos további jótékony hatása is van. Többek között segít:
  • A cukorbetegség a gazdaságilag fejlett országokban a lakosság mintegy 5-6 százalékát érinti, a cukorbetegek száma világszerte meghaladja a 175 milliót, hazánkban félmillióra becsülhető, vagyis 10 millió lakost figyelembe véve nálunk – a gazdaságilag fejlett országokhoz hasonlóan – az össznépesség 5 százaléka tekinthető cukorbetegnek.
  • A csontritkulás a csontok keménységének csökkenésével és az emiatt gyakoribbá váló csonttörésekkel jellemezhető. Vizsgálati eredmények arra utalnak, hogy rendszeres testedzéssel a csonttömeg minden életkorban megtartható, sőt növelhető is.
  • Mi kell az időskorban a testi frissességhez és a lelki kiegyensúlyozottsághoz? Életkorunk előrehaladtával vannak dolgok, amelyeket mindenképpen el kell felejteni, de vannak, amelyeket semmiképpen sem szabad.
  • Sokan félünk attól, hogy az életkor előrehaladásával testi-szellemi képességeink fokozatosan leépülnek, beteggé és kiszolgáltatottá válunk. A mozgás olyan gyógyszer, amelyet nem lehet receptre felírni, illetve a receptre felírt gyógytorna és fizikoterápia sem helyettesítheti a rendszeres mozgást.
  • Hogyan változik a testünk?
  • Az Idősek és a Gyaloglás Világnapja alkalmából egy igazi közösségi eseménnyel készül az Országos Egészségfejlesztési Intézet Egészségkommunikációs Központja (EKK). 2013. október 8-án nagy, közös sétára várják a mozogni vágyó időseket a Margitszigeti Atlétikai Centrum előtt.
  • Sosem késő elkezdeni vagy akár újra hozzá fogni a testedzéshez. Az időskori sportoláshoz adunk néhány tanácsot, például hogy milyen alapszabályokat érdemes betartani, mely sportágak javasoltak és milyen keretek között.
  • Eldöntötte, hogy holnaptól – de inkább mától - tényleg változtat az életén és rendszeresen megmozgatja az izmait? Segítünk , hogy az elhatározása ne sikkadjon el.
  • A hazai és külföldi szakemberek megegyező véleménye, hogy a fejlődésben lévő ifjaknak minimum napi egy órányi, míg a felnőtteknek hetente legalább három alkalommal 30-45 percnyi sportmozgásra van szüksége.
  • Az emberi test a rendszeres testmozgás következtében olyan változásokon megy keresztül, amelyek megelőzhetik és késleltethetik bizonyos betegségek megjelenését, és javíthatják az erőkifejtési képességet. De pontosan mi hasznom lesz a mozgásból?
  • Az iskoláskorú gyereknek megfelelő fizikai aktivitásának jellemzőit mutatja be az a  piramisábra, amely segítséget nyújthat a szülők és pedagógusok számára is.
  • A rendszeres mozgásnak egészségmegőrző és gyógyító szerepe van. A mozgás gazdag életmód iránti igényt pedig gyerekkorban kell felkelteni. Ebben van kiemelkedő szerepe a családnak és persze az iskolarendszernek is.
  • A fizikai aktivitás kifejezés elsőre és távolról szemlélve valamilyen bonyolult, tudományos rendszert, okfejtést sejtet. Pedig ennél sokkal egyszerűbb és kézenfekvőbb.
  • Legalább egy kicsi mozgásra szeretné rábírni a fotelmagyarokat a fizikai aktivitás és rekreációs munkacsoport. Az otthonüléstől ugyanis sem boldogabbak, sem sikeresebbek nem lesznek.

Linkek

nnk emblema logo

 

Kövess bennünket!

nnk emblema logo

Elérhetőségeink:

(+36 1) 476 1100
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.