Fizikai aktivitás

  • A teljesség igénye nélkül a gyakoribb edzésformákat szeretnénk bemutatni, kezdve a legegyszerűbb és legismertebb formáktól a legújabb őrületekig. Az utóbbiakat azért is, mert ha végre rászánjuk magunkat a mozgásra és keresünk egy helyet, ahová szívesen elmennénk, akkor jó, ha tudjuk, hogy az idegen hangzású nevek (pl: Kangoo Jumps, TRX) mit is takarnak pontosan.
  • A teljesség igénye nélkül a gyakoribb edzésformákat szeretnénk bemutatni, kezdve a legegyszerűbb és legismertebb formáktól a legújabb őrületekig. Az utóbbiakat azért is, mert ha végre rászánjuk magunkat a mozgásra és keresünk egy helyet, ahová szívesen elmennénk, akkor jó, ha tudjuk, hogy az idegen hangzású nevek (pl: Kangoo Jumps, TRX) mit is takarnak pontosan.
  • Alapvető tanácsok és alapelvek, melyek segítségével megtervezhetjük életmódváltásunkat, aminek nem kizárólagos célja, hanem egyik eredménye lesz az egészséges testsúlycsökkenés, valamint fittebbek, egészségesebbek és energikusabbak is leszünk.
  • A nagy újévi fogadalmak tekintetében a diétát és az egészséges táplálkozást szorosan követi (sőt kéz a kézben jár) a „mostantól rendszeresen mozogni fogok” ígéret. Januárban rengetegen kezdik el kampányszerűen a testmozgást. Sokan azonban nem veszik figyelembe testük teljesítőképességét, és emiatt néhány hét alatt kudarcba fullad a nagy fogadalom.
  • Télen nagyon keveset vagy egyáltalán nem sportolunk, pedig a mozgás a téli hidegben is örömteli esemény.
  • A tavalyi, nagy sikerű debütálást követően idén is megrendezésre kerül az angolszász sportok integrált szabadidősport fesztiválja, azaz a Winners’ Day. Ráadásul a közelgő Karácsony okán az ajándék sem maradhat el.
  • Tudod, hogy hasznos, mégsem szántad rá magad soha a futásra, de most úgy döntöttél, szívesen beépítenéd az edzéstervedbe? Netán újrakezdő vagy, aki régen imádta, mostanában viszont valahogy nem tudja rávenni magát erre a mozgásra? Kezdj futni még a héten – mi segítünk!
  • A nyár végével azt érzed, az energiaszinted csökken, és nehezen fogadod el, hogy lassan egyre kevesebb a napsütés, rövidebbek a nappalok. Ne feledd, minden csak azon múlik, te hogyan állsz hozzá a dolgokhoz: most mutatunk öt egyszerű, de hatásos trükköt, amelyekkel bármikor javíthatsz a közérzeteden!

  • Sportolsz, amikor épp nincs más dolgod, de van, hogy fél évig pihen a szekrényedben az edzőruhád? Sokat hallottál már arról, mit és hogyan kellene enned, vagy épp nem enned, és van, hogy megpróbálsz ezt-azt, de sosincs eredménye? Életmódot váltani nem egy hét alatt kell, ha viszont kitartó vagy, sokat változhat a külsőd és a lelkiállapotod is – kezdj neki lépésről lépésre!
  • A nyári szünet sok szülő számára igazi kihívást jelent: hol és milyen elfoglaltsággal töltse el a szünetet a gyermek, hiszen a közös családi pihenés, a rövidebb-hosszabb nyaralás csak részben oldja meg ezt a kérdést. Már-már igazi szervezési bravúrnak számít, ha sikerül az életkorának, érdeklődésének, adottságainak és nyilván a szülői pénztárcának is megfelelően összeállítani a nyári programokat.
  • Előző cikkünkben az országúti kerékpártúrákról írtunk, most megnézzük, mire kell készülnünk, ha terepen is kipróbálnánk magunkat.
  • A kerékpározás az utazás, a rekreáció és a sport kiváló keveréke. Jelentősen nagyobb távolságot tehetünk meg így, mint gyalog, ugyanakkor sokkal többet ismerhetünk meg a környezetünkből, mintha autóval utaznánk.
  • Ne csak azon gondolkodjunk, hogy mit vigyünk magunkkal, hanem azon is, hogy mit hagyhatunk otthon! Kisebb csomaggal sokkal kényelmesebb lesz túrázni. Érdemes listát készíteni a szükséges ruházatról, felszerelésről.
  • 10 dolog, amire fontos figyelnünk ha nyáron a szabadban vagy meleg teremben sportolunk
  • A motiváció mellett a megfelelő felkészültség is fontos a kezdő és újrakezdő sportolóknak egyaránt. Cikkünkben nekik adunk hasznos tanácsokat.
  • ”Előzd meg a jövőd!” szlogennel 100 nap múlva rajtol az a futás, amelyen a Nemzeti Egészségfejlesztési Intézet (NEFI) szervezésében az egészségért dolgozók körbefutják Magyarországot. A 16 napon és 1600 kilométeren át tartó futással és az azt megelőző, a mai nappal kezdődő egészségkommunikációs kampánnyal a NEFI arra szeretné felhívni a figyelmet, hogy mi magunk tehetünk a legtöbbet az egészségünk megőrzéséért.
  • A felnőttek egészségtelen táplálkozása és a kevés mozgás egyaránt hozzájárul a magyarok jelentős súlytöbbletéhez és kirívóan rossz egészségi állapotához. Magyarországon három felnőttből kettő túlsúlyos vagy elhízott. A magyarok étrendjére a sok, főleg állati eredetű zsír, a kevés gabonaféle, különösen a teljes kiőrlésű fajta, a nem megfelelő zöldség-, gyümölcsfogyasztás jellemző. Naponta több mint 5 órát ül, csupán 7000 lépést, az ajánlás 70%-át tesz meg, és mindössze 10 percet sportol.
  • A Nemzeti Egészségfejlesztési Intézet (NEFI) szervezésében 2004 óta működő gyalogló klub idén is minden második kedden várja az érdeklődőket.
  • Szinte minden felnőtt megtapasztalta már a hátfájdalom kellemetlenségeit, hiszen a kóros testtartástól a feszültségig számtalan eredete lehet a kínzó érzésnek.
  • Egyéni kalóriafogyasztást számol az új rendszer

Linkek

nnk emblema logo

 

Kövess bennünket!

nnk emblema logo

Elérhetőségeink:

(+36 1) 476 1100
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.