Táplálkozás

  • A hazai felmérések szerint a gyerekek fele reggeli nélkül megy iskolába. Pedig a reggeli hasznos „időtöltés”: növeli a teljesítményt, javítja a koncentrációs képességet, segít megbirkózni a feszültséggel és még az elhízás elleni küzdelemben is hatásos lehet.
  • Ismerjük a tücsök és a hangya jól ismert meséjét. A tücsök egész nyáron csak hegedült, míg a hangya szorgosan dolgozott, hogy előkészüljön a télre. Itt az idő, hogy mi is elkezdjük a felkészülést, és a friss gyümölcsöket aszalással tartósítsuk a hideg napokra. Hogy ne kopjon fel az állunk!
  • Sok szülő töri a fejét, hogy mit csomagoljon uzsonnára, ami könnyű, egészséges, szállítható, nem kell vele hosszan pepecselni és még meg is eszi a gyerek. Cikkünk nekik segíthet.
  • Szívbarát étrend mellett akár 15 százalékkal is csökkentik a koleszterinszintet a növényi szterolok és sztanolok. A különböző növényekben megtalálható anyagokból ugyanakkor naponta maximum csak 3g fogyasztását javasolja a Tudományos Élelmiszer Bizottság.  
  • Az elmúlt 10 évben körülbelül 200 ezer tanulmány készült a halfogyasztás jótékony hatásairól, nem véletlenül. Mi most Halmy Eszterrel a Magyar Elhízástudományi Társaság ügyvezető elnökével gyűjtöttük össze azokat az okokat, amelyek miatt érdemes és kifejezetten javasolt ezeket a kopoltyús jószágokat fogyasztanunk.
  • Bár a halak majdhogynem a szupertáplálékok csoportjába tartoznak, valahogy mégsem becsüljük meg őket igazán. Legalábbis itthon. Utánajártunk mennyi halat fogyaszt a világ, és mennyit mi, magyarok.
  • Pár hete jelent meg egy olyan rendelet Magyarországon, amely jogszabályban határozza meg a közétkeztetés kereteit a hazai oktatási intézményekben és kórházakban. Mit lehet és mit nem? Mennyit és pontosan mikor? Utánajártunk, mi változik szeptembertől.
  • Az utóbbi hónapokban egyre nagyobb hisztéria övezi a D-vitamin fogyasztását itthon és külföldön egyaránt. Csodaszerről beszélhetünk vagy egy egyszerű mezei tápanyagról? Mi most annak néztünk utána, hogy szakértők milyen összefüggéseket találtak a túlsúly és D-vitamin bevitel között.
  • Bár az agy testsúlyunknak csupán a 2 százalékát teszi ki, energiafogyasztása ehhez képest aránytalanul nagy: körülbelül 20 százaléka a test egészének. Másképpen lefordítva ez azt jelenti, hogy testtömegünk 1/50 része a bevitt energia 1/5 részét használja fel.
  • Kevesebb cukor, kevesebb só, még kevesebb kalória… Pár hete indult útjára az a kezdeményezés, amelyhez hazai élelmiszeripari vállalatok önkéntesen csatlakozhatnak – feltéve, ha vállalják: a következő időszakban egészségesebb receptúrákkal készítik el termékeiket.
  • Gondolta volna, hogy a húsvéti csokinyuszi nem is mindig olyan ártalmatlan? Ha ugyanis a jó szívvel megvásárolt édességünk transzzsírt tartalmaz, az rögtön hadjáratot indít a szervezet ellen. A transzzsírok fogyasztása hosszabb távon szívinfarktust, érelmeszesedést, daganatot vagy akár meddőséget is okozhat.      
  • Többször előfordult már, hogy egy vásárló a jogszerűtlenül gyógyhatású készítményként reklámozott gyors fogyasztószerek bevétele után egészségkárosodást szenvedett, ezért elővigyázatosságra intett az Európai Fogyasztói Központ (EFK) igazgatója kedden, az M1 aktuális csatornán.
  • Drámai mértékben nőtt az elhízott fiatal férfiak aránya Magyarországon. A hazai lakosság 65 százaléka számított 2014-ben túlsúlyosnak vagy elhízottnak.
  • Magyarországon tavaly a felnőtt lakosság 65 százaléka túlsúlyosnak vagy elhízottnak számított, a nők 62 százalékának, a férfiak 67 százalékának, összesen mintegy 5 millió embernek volt súlytöbblete – derült ki az országos táplálkozási és tápláltsági állapotvizsgálatból.
  • Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a folsav milyen kiemelkedő fontossággal bír a veleszületett rendellenességek megelőzése szempontjából. Ez a kockázatcsökkentő vitamin megfelelő mennyiségben történő szedése elemi fontossággal bír már a várandósságot megelőző időszakban is, ugyanakkor tény, hogy a szervezet egészséges működéséhez napi szinten biztosítani kell a bevitelt.
  • A kormány határozott célja, hogy kiterjeszti és fejleszti a különböző népegészségügyi programokat és az azokhoz való hozzáférést – mondta az egészségügyért felelős államtitkár a kormányszóvivői tájékoztatón hétfőn Budapesten.
  • A 65 év felettiek táplálkozása külön odafigyelést igényel, esetükben ugyanis gyakoribb, hogy az emésztés, így a tápanyagok felszívódása sem működik már megfelelően. Különösen fontos számukra a fehérjebevitel, a rendszeres folyadékfogyasztás, illetve szükség esetén a kalcium, a B12- és a D-vitamin pótlása. A kor előrehaladtával ráadásul a gyengülő ízérzékelés miatt sokan nem érzik elég sósnak, édesnek az ételt, így utólag túlízesítik, ami komoly egészségkárosodáshoz vezethet – hívja fel a figyelmet Veresné dr. Bálint Márta, a Semmelweis Egyetem ETK Dietetikai és Táplálkozástudományi tanszékének docense.
  • Az étrend minőségének romlásáról számolt be egy brit orvosi lap. A The Lancet által közölt tanulmánysorozat szolgál néhány meglepetéssel a világ országainak táplálkozási szokásairól. Az is kiderült, hogy Magyarország a legkevésbé egészségesen táplálkozó nemzetek között helyezkedik el. A szerzők az elhízás kérdésével is kiemelten foglalkoznak. Ismert: az elhízás, illetve a túlsúly számos betegség kockázatát növeli. Cikkünkben megtalálható az egészséges táplálkozás nyolc alapszabálya is.
  • Az OETI immár hatodik alkalommal rendezi meg a vízfogyasztást népszerűsítő Happy-hetet az iskolák számára. A cél az, hogy a gyerekek számára biztosítva legyen az ingyenes vízvétel lehetősége, s hogy a vízfogyasztás növelésével párhuzamosan csökkenjen a cukrosüdítő-bevitel. Egy felmérés szerint a magyar gyerekek nem isznak elég vizet.
  • Szerdától nem lehet olyan élelmiszert forgalomba hozni hazánkban, amely összes zsírtartalmának 100 grammjában a transzzsírsavak mennyisége meghaladja a 2 grammot. A rendelkezés azokra az olajokra, zsírokra, zsíremulziókra terjed ki, amelyeket önmagukban vagy valamely élelmiszer összetevőjeként szánnak a fogyasztónak. Az egeszseg.hu résztelesen foglalkozott a transzzsírokat érintő kérdésekkel.

Linkek

nnk emblema logo

 

Kövess bennünket!

nnk emblema logo

Elérhetőségeink:

(+36 1) 476 1100
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.