Táplálkozás

  • Ön is sokszor elgondolkodik azon, hogy mit főzzön holnap vagy holnapután a családjának vagy a barátainak?  Hogy mit varázsoljon az asztalra, ami laktató, a párja is megeszi, de mégsem nagy energiatartalmú, zsírdús étel? Íme két példa, amivel akár több száz kalóriát is spórolhat!
  • Érdemes kihasználni a kora tavasztól késő őszig tartó gombaszezont, ugyanis a gombászás nem csak kellemes időtöltés, de kirándulással kiegészülve tartalmas program is lehet, nem beszélve arról, hogy az erdei gombának számos ismert pozitív élettani hatása van. Nem lehet azonban elégszer hangsúlyozni, hogy néhány egyszerű, de nagyon fontos szabályt mindenképpen be kell tartani, hogy ne torkolljon tragédiába, ha erdei gombából készült étek kerül az asztalra.
  • Mi az? Magból nő ki, sokat kell vele pacsmagolni, de garantáltan mind egy szemig megeszi, ha elkészült. Ez a csíra, ami ilyenkor egyike a legjobb tápanyagforrásoknak.
  • Gondolta volna, hogy évente több transzzsírt eszik meg egy átlag magyar , mint mondjuk gombát? És azt, hogy a WHO ajánlásának is több mint háromszorosa fogy belőle itthon? Összegyűjtöttük a legmegdöbbentőbb tényeket a magyar transzzsír-helyzetről és a probléma lehetséges megoldásait is!
  • Egy friss svéd kutatás szerint a spenót egy olyan, tilakoid nevű anyagot tartalmaz, amely lassítja az ételek emésztését, így fogyasztása után tovább érezzük magunkat jóllakottnak. A tartós fogyáshoz persze ennél azért „egy picit” több kell.
  • Március elején sokunkat elkaphat a tavaszi fáradtság . Ezért mi úgy döntöttünk, hogy teszünk ellene, és már meg is terveztük a teljes szombati menüt. Frisset, zöldségeset, gyümölcsöset, vitaminosat.
  • Bio, bio, bio. Az elmúlt években bioboltok hálózata nyílt, biopiacok kezdték meg a működésüket, és bio élelmiszerek tömkelegével töltötték fel az áruházak polcait. A bio élelmiszerek népszerűsége az egekbe szökött, azonban mi vásárlók sokszor tévesen hisszük egy-egy ételről, hogy valóban az. Ha azzal a kifejezéssel találkozik, hogy öko, ökológiai, vagy organikus, megnyugodhat, azonban az alternatív, natúr, reform, vagy vegyszermentes feliratú termékek a hangzatos elnevezés ellenére sem tartoznak ebbe a csoportba.
  • Miért böjtölünk?
  • A zöldségfélék közismerten fontos elemei az egészséges táplálkozásnak. Hozzájárulnak a szervezet vitamin- és ásványi anyag ellátásához, kedvezően hatnak a szervezet sav-bázis egyensúlyának fenntartására. Magas rosttartalmuk révén csökkentik az éhségérzetet, elősegítik a jó bélműködést. Kellemes ízük és illatanyagaik serkentik az emésztést.
  • A böjt igazi áldás: segíti a salakanyagok kiürülését, erősíti az immunrendszert, csökkenti a vérnyomást és még az önbizalmunkra is jó hatással lehet. Persze érdemes odafigyelni a böjt lehetséges „mellékhatásaira” is, hogy a kemény – néha talán kínkeserves – munkánknak tényleg meglegyen a remélt eredménye.
  • Csökkenti a cukorbetegség kialakulásának kockázatát a joghurt fogyasztása. Ezt bizonyítja egy vizsgálat, amelyben 3 500 férfi és nő vett részt 11 éven keresztül Anglia keleti részén.
  • Bár tudjuk, hogy a transzzsír rendkívül káros, mégsem olyan könnyű eldönteni, hogy mit tegyünk a bevásárlókosarunkba. Most megmutatjuk, hogyan helyettesítsük kedvenc ételeinket transzzsírmentesen.   
  • A melegebb időszak beköszöntével sokan számolnak be a tavaszi fáradtság jellemző tüneteiről: fokozott fáradékonyságról, álmosságról, levertségről, dekoncentráltságról és rossz közérzetről. A tavaszi fáradtság viszont nem betegség, hanem vitaminhiány következménye. Éppen ezért megfelelő életmóddal tehetünk a legtöbbet a tünetek megszüntetéséért.
  • A WHO (Egészségügyi Világszervezet) pár napja azt a kijelentést tette, hogy az ajánlott napi cukormennyiséget a felére kellene csökkentenünk, ahhoz, hogy hatásosan vegyük fel a küzdelmet olyan népegészségügyi problémák ellen, mint a túlsúly és a fogszuvasodás.
  • Mi a transzzsír és miért veszélyes? Hogyan keletkezik és miért használják? Még több kérdés és még több válasz egy helyen:
  • Mi az: Sárga, zsírszerű, a csokiban is lehet és meg is halhatunk tőle? Igen, ez a transzzsír. Bár évente sok ezer halálesethez járulhat hozzá csak Magyarországon, még mindig kevesen ismerik igazán. Februártól ezért – az Európai Unióban harmadikként – rendeletben szabályozzák itthon az élelmiszerek transzzsír tartalmát.
  • A 2014. február 18-án hatályba lépett magyar rendelet kapcsán rengeteg szó esik a transzzsírról a hazai médiában. Mennyi igaz a rémhírekből és mennyi a városi legenda? Itt egy teszt: töltse ki és győződjön meg maga!
  • Örökké nem lehetünk csúcsformában. Pedig az energiaital fogyasztásával erre teszünk kísérletet. A túlzott koffeinfogyasztás viszont hasmenést, szívdobogást vagy akár agresszivitást is okozhat.
  • A folsav egy vízben oldódó vitamin, amelyet néhány étel természetes módon is tartalmaz.
  • A folsav egy B-vitamin , amire a testünknek minden nap szüksége van ahhoz, hogy egészséges maradjon. Csökkentheti a kockázatát a szívbetegségeknek, a vastagbél daganatnak és az agyvérzésnek.

Linkek

nnk emblema logo

 

Kövess bennünket!

nnk emblema logo

Elérhetőségeink:

(+36 1) 476 1100
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.