Táplálkozás

  • A kovász: szakértelem és egészség

    Műanyag világban élünk, adalékanyagokkal, színezékekkel, aromákkal, tartósítószerekkel, ízfokozókkal, állományjavítókkal készített műélelmiszereken élve. Egyre kevésbé tudjuk mi egészséges – a kovász például –, pedig a szervezetünk folyamatosan küldi a jeleket.
  • Ivókúra Parádfürdőn

    A hőségben, a forró napokon nem csak bőrünk hűtésére, hanem a szervet folyadékháztartására is figyelnünk kell. A belső folyadék utánpótlásra is alkalmas a jellegzetes ízű, Parádi Víz.
  • Egészségnap Dombóváron

    Óriási érdeklődés és magas részvétel mellett zajlott le június 13-án a Dombóvári Szent Lukács Kórházban az Egészségnap. Az intézmény az egészségfejlesztési iroda és a kormányhivatal közreműködésével közel kétszáz érdeklődőnek hívta fel a figyelmét a betegségmegelőzés fontosságára.
  • Ételmérés, életmérés

    A váci járás Egészségfejlesztési Irodája szervezte betegklubban az érdeklődők a gyakorlatban próbálhatták ki a szénhidrátok elosztását a napi étkezések során (főétkezések, kis étkezések), szénhidrát-számításokat végezhettek, gyakorlati tanácsokat kaphattak a mérleg használatának fontosságáról (rizs, tészta, kenyéradagok stb. mérése), valamint tapasztalatot és recepteket cserélhettek.
  • Harmadfokú hőségriasztás lépett életbe

    Az országos tisztifőorvos 2019. június 12. 0:00 órától vasárnap éjfélig elrendelte a legmagasabb, harmadfokú hőségriasztást.
  • Vitaminok, miből mennyit?

    A vitaminok a szervezet számára igen kis mennyiségben szükséges esszenciális táplálék összetevők, ezek hiányában működési zavarok lépnek fel az életfunkciókban, az anyagcsere és emésztési folyamatokban.
  • Veszélyes elsózni az egészséget

    Az European Society of Cardiology kongresszusán az egyik legnagyobb vita a konyhasófogyasztás és a szív-ér rendszeri halálozás kérdésében alakult ki. A PURE tanulmány 17 ország lakóinak konyhasó fogyasztási, vérnyomás- és kardiovaszkuláris halálozási adataiból állapította meg, hogy a sok só emeli a vérnyomást, de az igen kevés só is növeli a szív-ér rendszeri halálozást.
  • Téves diéták - A 90 napos szétválasztó diéta

    Januárt írunk, sokan kezdtek el ”fogyókúrázni”, az interneten rengeteg fals információt tartalmazó, sok esetben egészségkárosodást okozó népszerű diéta lelhető fel. A tisztánlátás érdekében szeretnénk rávilágítani ezekre, és a veszélyeikre.
  • Sportolás télen

    Beköszöntött a tél, egyre korábban sötétedik. Sokszor esik, latyakosak a járdák, az utak, így kedvünk és hajlandóságunk egy fárasztó nap után sportolni egyre kevesebb, sokkal hívogatóbb egy film a meleg ágyból esetleg nassolással egybekötve.
  • Miben segíthet nekünk a nyár?

    Sokan azt tartják, nyáron minden könnyebben megy. Való igaz, a nyár egy jó időszak arra, hogy jobban figyeljünk magunkra, egészségünkre, egyszóval tudatosabban éljünk.
  • Zsírok, valóban a főellenségeink?

    Talán a legnagyobb tévhitek a zsírokkal kapcsolatban élnek az emberek fejében. Gyakran hallhatunk valamit arról, hogy éppen mi minden rossz okozója és főellenségünk a táplálkozásunkban. A zsírokat már többször is száműzték egészséges ételeink bőséges asztaláról. A zsírok és növényi olajok sem tartoznak ellenségeink közé, csupán a mértéktartás és a zsiradékok fajtájának helyes megválasztása kell nagyobb hangsúlyt fektetnünk.
  • Táplálkozás, az alapok I.rész

    Szinte nincs olyan ember, aki ne fogott volna bele egy gyors fogyást ígérő diétába, mindenki hallott már a 90 napos diétáról, az este 6 után nem eszünk demagógiáról, a különböző és feleslegesen szétválasztó diétákról, böjtökről, Atkins módszerről. Az internet tele van ilyen, és ehhez hasonló szakmai tudást nélkülöző írásokkal, amik eredménye a jól ismert yoyo effektus, jobb esetben visszafordítható rosszabb esetben maradandó egészségkárosodás. Cikksorozatunkban célunk egy alapoktól felépített tudás átadása, amely akár támpont lehet az életmódváltásban.
  • Miért nem iszunk elég tejet és miért nem fogyasztunk elég tejterméket?

  • Kezdjük el most az immunerősítést

    A hideg, nyirkos idővel a meghűléses betegségek időszaka is beköszönt. Szerencsére most még bőven akad friss termés a piacokon, melyekkel érdemes feltölteni vitaminraktárainkat, ha a hűvös időben is szeretnénk egészségesek maradni.
  • A cukorbetegség, az egyik legjelentősebb civilizációs betegség

    A diabetes mellitus a XXI. század elejének egyik legjelentősebb népegészségügyi problémájává vált és előkelő helyet foglal el a nem fertőző, úgynevezett „civilizációs” betegségek sorában. Becslések szerint a 2000-ben 171 millióra tartott cukorbetegszám 20 éven felüliek körében 2030-ra várhatóan 366 millióra fog növekedni, mely a társuló szövődmények folytán világméretű gondokat okoz. Népbetegség jellege már nem vitatható, hazánkban az ismert cukorbetegek száma évről évre növekszik.
  • Ártó ételek, táplálék allergiák

    A táplálékallergiák előfordulása is megnövekedett az elmúlt években a többi allergiához hasonlóan.
  • A cukorbetegség étrendje

    A cukorbetegekről szinte mindenki tudja, hogy diétáznak – nem mindig azt eszik, amit a többiek - és nem ehetnek édeset. Ha nem is vagyunk betegek, lehet cukorbeteg családtagunk, barátunk, vendégünk és jó, ha tudjuk, hogy mit, mikor ehetnek, miért fontos ez nekik, és hogy ez tulajdonképpen nem egyszerű diéta, hanem életmód.
  • 12 tanács, amivel csökkenthető a rák kialakulásának kockázata

    Életmódváltással tehetünk az ellen, hogy évről évre növekedjen az esélye rákos megbetegedés kialakulásának.
  • Az édesítőszerek

    Az édes ízt alapvetően mindenki szereti, ez velünk született sajátosság, viszont a cukor túlzott beviteléből fakadó kilók és a jelentkező egészségügyi problémák már nem okoznak számunkra olyan örömet, mint egy-egy édes étel-ital elfogyasztása.
  • Modern táplálkozási zavarok

    A két klasszikus táplálkozási zavar mellett egyre újabb kórképek tűnnek fel a civilizációs ártalmak növekedésével. Ezek előfordulása ritka, de egyre változatosabb.

Linkek

nnk emblema logo

 

Kövess bennünket!

nnk emblema logo

Elérhetőségeink:

(+36 1) 476 1100
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.