Táplálkozás

  • Mi az éhomi vércukormérés?

    A vércukornak a beteg által végzendő önellenőrzése már tablettás kezelés mellett is feltétlenül kívánatos lenne, jóllehet ezen esetekben az önellenőrzés eszközeit - vércukormérő, tesztcsík -  az OEP nem támogatja. A vércukor ellenőrzés által a beteg mind saját maga, mind orvosa számára támpontot nyújthat az esetenként szükségessé váló korrekciókra, azaz az étrend, a fizikai aktivitás ill. a vércukorcsökkentő tabletták, az inzulin adagjainak módosítására, ambuláns körülmények között is. Ezen túlmenően a cukorbeteg azáltal, hogy elvileg bármikor meghatározhatja vércukor értékét, részben kellő önbizalomra tehet szert, részben lehetősége nyílik saját anyagcsere helyzetének lehető legpontosabb megítélésére és az esetenkénti önkorrekcióra is.
  • Mikor beszélhetünk cukorbetegségről?

    A vérben lévő szőlőcukrot vércukornak, szaknyelven glukóznak nevezzük. A vércukor szintje egészséges ember esetén éhgyomorra 4-5,5 mmol/l között változik, étkezések után 1-2 óra időtartamra 1-3 mmol/l-t emelkedik. Az ettől eltérő értékek azonban már problémát jelezhetnek:
  • Érdekli az egészséges életmód a diákokat

    Az egyetemistákat nem érdeklik a csodadiéták és fogyókúrák, ellenben az egészséges táplálkozásra sokkal figyelmesebbek - derül ki táplálkozási szakértők három magyarországi egyetemenen végzett felméréséből. A Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének egyetemistáknak szóló energia-egyensúly programjában eddig csaknem másfél ezer hallgató kért és kapott tanácsot.
  • Kövérségtől, cingárságig – evési zavarok

    Felmérések szerint a kövérek és elhízottak aránya eddig soha nem tapasztalt méreteket öltött szerte a világban. Ennek az az oka, hogy a modernkor nyújtotta lehetőségeknek köszönhetően szinte korlátlan ételmennyiséghez juthatunk . Ugyanakkor, míg az egyik oldalon az elhízás járványszerű terjedésével kell szembenéznünk, addig a másik oldalon a soványság, a kisportolt, edzett test kultusza hódít.
  • Mit együnk kirándulás közben?

    A kirándulás egyik fontos kelléke a hátizsák, hiszen valamibe bele kell pakolni túrához az elemózsiát. De mi kerüljön a zsákba és mikor?
  • Mit, hogyan együnk sportverseny előtt?

    A felnőtt embernek hetente l egalább háromszor 30–45 perc sportolásra van szüksége . Aki ezt rendszeresen megteszi az előbb-utóbb jelentkezik egy-egy versenyre, megmérettetésre. Néhány jó tanács a versenyt megelőző napokra és a verseny napjára, nemcsak maratonfutóknak.
  • Táplálkozási szokások – a zsiradékok

    Szervezetünknek szüksége van a zsírbevitelre , de ma már szinte mindenkinek egyértelmű, hogy a túlzott zsírfogyasztás komoly veszélyekkel jár. Segítünk, hogy meg tudja tartani a megfelelő egyensúlyt.
  • Könnyű vacsora

    A szervezet mindennapi energiaigényét számos tényező alakítja . Ilyen a testtömeg, az életkor, a nem, az éghajlat, az egészségi állapot és a fizikai aktivitás. Az egészséges táplálkozás ajánlása szerint a napi ötszöri étkezés esetén az energiaszükséglet körülbelül 25 százaléka legyen a vacsora.
  • Quinoa, a „gabonák anyja”

    A quinoa az elmúlt években jelen meg az élelmiszer boltok (főként bio- és reform élelmiszer boltok) polcain, és szinte azonnal sláger-alapanyaggá vált a konyhában köszönhetően számos jó tulajdonságának.
  • Mik azok a szénhidrátok?

    Táplálkozásunk egyik fontos alkotóeleme a szénhidrát , amelynek legfőbb funkciója, hogy energiát ad a mindennapokhoz. Mire vigyázzunk a fogyasztásuknál?
  • Az energiaitalok veszélye

    Az energiaitalokhoz hasonló összetételű italokat az 1900-as évek elején kórházi készítményként alkalmazták , például alultáplált betegek kezelésében, de még a patikákban is jól elkülönített részen tartották. Mi a helyzet ma?
  • 500 kalória napi mínusz, ugyanannyi étellel

    Bizonyára sokan döntenek úgy, hogy hirtelen formába hozzák magukat , akár a strandszezonra vagy egy különleges alkalomra. Mivel a legtöbben gyorsan szeretnének látványos eredményt elérni ezért ilyenkor drasztikusan csökkentik a kalóriabevitelüket.
  • Melyik zsír a jó zsír?

    A zsír életfontosságú anyag , koncentrált energiaforrás. Azonban a szükségesnél és egészsé­gesnél nagyobb mértékű zsírfogyasztás hozzájárulhat a szívbetegséghez, érszűkülethez, érelmesze­sedéshez.
  • Honnan tudom, hogy hazait veszek?

    Egyre több fogyasztó tudatosan keresi a boltokban a magyar termékeket, amiben segítséget nyújthat egy önkéntes jelölési rendszer. De mi a különbség a magyar-, a hazai és a hazai feldolgozású termékek között és mit keressünk, hogy biztos hazai élelmiszerhez jussunk?
  • Kell félni a műanyag edénytől?

    A legtöbb mikrohullámú sütőbe tilos fém edényeket tenni , ha mégis fémtartalmú tálban melegítenénk, azonnal jelzik a keletkező szikrák, hogy nem jól járunk el. De mi a helyzet a műanyaggal?
  • A magyarok kétharmada túlsúlyos

    A túlsúly és elhízás gyakorisága Európában járványszerű méreteket öltött. Nem szükséges elhízottnak lenni, már a túlsúly is növeli a kockázatát bizonyos betegségeknek: szív-és érrendszeri megbetegedéseknek, a hipertóniának, a II. típusú diabetesnek, zsíranyagcsere-zavaroknak, egyes daganatos és krónikus mozgásszervi betegségeknek.
  • Mik azok az étrend-kiegészítők?

    Az étrend-kiegészítők olyan élelmiszerek, amelyek a hagyományos étrendnek a kiegészítését (tehát nem helyettesítését) szolgálják, és koncentrált formában tartalmaznak tápanyagokat vagy egyéb táplálkozási vagy élettani szempontból fontos anyagokat.
  • Edd magad fiatalra!

    Mindenki szeretne mindig fiatal lenni! Nemcsak lélekben, de testben is
  • Nassoljunk okosan!

    Nassolni mindenki szokott, mert nassolni jó. Ráadásul nem is lenne elvetendő dolog, ha ezek a csipegetések, apró falatok egészségesek lennének. A legtöbbször azonban csak rengeteg plusz kalóriát jelentenek, amelyek hamar zsírpárnákká alakulnak.
  • Mire jó a reggeli? Mit egyen a gyerek?

    A rendszeresen reggeliző gyerekek kevésbé fáradékonyak , kisebb eséllyel híznak el felnőtt korukra, és nem utolsó sorban az iskolában is jobban teljesítenek, mint azok a társaik akik, kihagyják a napindító érkezést. Nem mindegy azonban, hogy mit eszik reggel a gyerek.

Linkek

nnk emblema logo

 

Kövess bennünket!

nnk emblema logo

Elérhetőségeink:

(+36 1) 476 1100
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.