Táplálkozás

  • A táplálkozási zavarok sorában sajnos nem az anorexia az egyetlen. A bulimia nervosa mintegy háromszor gyakoribb az anorexia nervosánál, és jóval nehezebben felismerhető.
  • A patikák, drogériák, boltok polcain számos fogyást segítő tablettát, teát találhatunk. Amikor fogyni szeretnénk, hajlamosak vagyunk egy egészségesebb étrend kialakítása és több mozgás bevezetése helyett ezek közül alkalmazni valamelyiket. Sajnos általában ennek a következménye a divat diétákhoz hasonlóan még a korábbinál is rosszabb étrendi szokások, gyors súlyvesztést követően hízás, egészségkárosodás.
  • Alapvető tanácsok és alapelvek, melyek segítségével megtervezhetjük életmódváltásunkat, aminek nem kizárólagos célja, hanem egyik eredménye lesz az egészséges testsúlycsökkenés, valamint fittebbek, egészségesebbek és energikusabbak is leszünk.
  • A karácsonyi lakmározások elmúltával sokaknak újévi fogadalmuk, hogy megszabadulnak fölösleges kilóiktól és valamely divatdiéta segítségével kívánják elérni a megcélzott testsúlyt, hogy aztán a nyári időszakra álom alakkal rendelkezzenek.
  • „Főzz másképpen!” címmel, receptversenyt ír ki a Magyar Elhízástudományi Társaság, és a Kor Kontroll Társaság
  • Ha felüti a fejét egy betegség, bármiféle probléma a testünkkel, a lelkünkkel, sokszor védekezünk azzal, hogy hajlamunk van rá. Pedig a hajlamok ellen is lehet, sőt érdemes is tenni – az egészségesebb jövő érdekében!
  • Állandóan fogyókúrázol, de valahogy sosincs eredménye? Kipróbáltál már számtalan csodaszert, volt, hogy napokig koplaltál, ez mégsem látszott soha a mérlegen? Az életmódváltással sokkal jobban jársz, mint a divatdiéták bármelyikével – el is áruljuk, miért!
  • A nyár végével azt érzed, az energiaszinted csökken, és nehezen fogadod el, hogy lassan egyre kevesebb a napsütés, rövidebbek a nappalok. Ne feledd, minden csak azon múlik, te hogyan állsz hozzá a dolgokhoz: most mutatunk öt egyszerű, de hatásos trükköt, amelyekkel bármikor javíthatsz a közérzeteden!

  • ''Az Alapellátás-fejlesztési Modellprogramban arra törekszünk, hogy a praxisközösségeink teljes lakosságát elérjük a prevenciós programjainkkal. Ennek keretében védőnőink és házi gyermekorvosaink eddig több mint 9000 gyermeknél és hétszáz várandósnál végezték el az állapotfelmérést. Az óvodások részére 2016 tavaszán jelent meg ,,Minden napra egy alma” címmel egészségnevelő verses mesekönyvünk, amelynek célja, hogy a kiadványt olvasva a legkisebbek is észrevétlenül tanuljanak az egészséges táplálkozásról, mozgásról, életmódról.''
  • Sportolsz, amikor épp nincs más dolgod, de van, hogy fél évig pihen a szekrényedben az edzőruhád? Sokat hallottál már arról, mit és hogyan kellene enned, vagy épp nem enned, és van, hogy megpróbálsz ezt-azt, de sosincs eredménye? Életmódot váltani nem egy hét alatt kell, ha viszont kitartó vagy, sokat változhat a külsőd és a lelkiállapotod is – kezdj neki lépésről lépésre!
  • Elkezdődött a tanév és vele a fejtörés is, hogy mit, hol, hogyan egyen a gyerek, miként tudja a szülő ellenőrizni a táplálkozását, ha napi 7-8, de sokszor 10-12 órát távol van otthonról. A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége már két éve vezet egy gyermekelhízás elleni kísérleti programot Dunaharasztiban és Szerencsen, amely nemzetközi modellen alapul. Ebben az oktatáson kívül, szakemberek által összeállított napi menükkel is igyekeznek segíteni az ovisok és iskolások egészséges táplálkozását, hogy hozzászokjanak a változatos és helyes étrendhez.
  • Nem szeretem. No, igen. Viszonylag könnyű dolgunk van, ha a zöldségek elkészítésében csak azon kell a fejünket törni, hogyan legyen izgalmas, változatos és finom, de örömmel fogadja és fogyassza a család, barát… zöldséges kísérleteinket, mert szeretik.
  • A saláta több mint ecetes-cukros lében úszó zöldség! Ne csupán ezt az egy verziót ismerjük és készítsük el konyhánkban! A felhasznált zöldségek variációja, a fűszerek kavalkádja, az elkészített öntetek, más néven dresszingek sokszínűsége a garancia arra, hogy valóban sokféle salátát varázsolhatunk az asztalra.
  • Belegondolt már abba, mennyi energiát igényel a mindennapi élelmének előállítása? A Fenntartható Energia Hét alkalmából, amit most ünneplünk, érdemes megismerkednünk az egészséges étrend egy új oldalával, ugyanis a következő évtizedek legfontosabb kulcsszava a táplálkozásban is a fenntarthatóság lesz.
  • ”Előzd meg a jövőd!” szlogennel 100 nap múlva rajtol az a futás, amelyen a Nemzeti Egészségfejlesztési Intézet (NEFI) szervezésében az egészségért dolgozók körbefutják Magyarországot. A 16 napon és 1600 kilométeren át tartó futással és az azt megelőző, a mai nappal kezdődő egészségkommunikációs kampánnyal a NEFI arra szeretné felhívni a figyelmet, hogy mi magunk tehetünk a legtöbbet az egészségünk megőrzéséért.
  • A felnőttek egészségtelen táplálkozása és a kevés mozgás egyaránt hozzájárul a magyarok jelentős súlytöbbletéhez és kirívóan rossz egészségi állapotához. Magyarországon három felnőttből kettő túlsúlyos vagy elhízott. A magyarok étrendjére a sok, főleg állati eredetű zsír, a kevés gabonaféle, különösen a teljes kiőrlésű fajta, a nem megfelelő zöldség-, gyümölcsfogyasztás jellemző. Naponta több mint 5 órát ül, csupán 7000 lépést, az ajánlás 70%-át tesz meg, és mindössze 10 percet sportol.

Linkek

nnk emblema logo

 

Kövess bennünket!

nnk emblema logo

Elérhetőségeink:

(+36 1) 476 1100
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.