A 2008-as és a 2011-es vizsgálatban összesen csaknem háromezer 11-16 éves diákok kérdeztek meg a dohányzásról. Az eredmények összevetéséből az derült ki, hogy az alkalmi vagy kísérletező dohányos gyerekek számára a csomagoláson elhelyezett beteg tüdőt, rossz fogakat mutató képek valóban elrettentő erővel bírnak. Ellenben a rendszeresen dohányzók tizenévesek között viszont alig mutatkozik hatás. Sőt a két felmérés között kevesebben (2008: 77 százalék, 2011: 66 százalék) vettek tudomást a dobozokon lévő figyelmeztetésekről. A kutatás eredményei szerint az Egyesült Királyságban minden tizedik 11-16 év közötti számít rendszeres dohányzónak, ők hetente legalább egy cigarettát szívnak el.
Az egyesült királyságbeli Stirling Egyetem kutatói által készített tanulmány rávilágít arra is, a képek kevésbé hatékonyak, mivel azokat a csomagolás hátoldalán helyezik el. A csak szöveges figyelmeztetésekre a gyerekek évről évre kevésbé fogékonyak. Az első kutatás alkalmával a megkérdezettek 58 százaléka emlékezett arra, hogy a cigis dobozon szerepel a „dohányzás halált okoz” felirat. Három évvel később viszont már csak a gyerekek 47 százaléka emlékezett a feliratra. Ennél még jobban elfelejtették „a dohányzás súlyosan károsítja az ön és környezetében élők egészségét” feliratot, itt 41 százalékról 25 százalékra esett a visszaemlékezés. A kutatás megállapítja azt is, hogy időnként cserélni kellene az elrettentő képeket, mert évek távlatában elvesztik figyelemfelkeltő hatásukat.