Fizikai aktivitás

  • Veszélyes a gyermekkori elhízás

    Deák Zsolt hivatásos személyi edző szerint a gyermekkori elhízásnak számos oka van. Nem is a genetikai adottságok, sokkal inkább a mozgáshiány, az egészségtelen és rendszertelen táplálkozás és a sport mellőzése vezethet oda, hogy már a gyerekek is túlsúlyosak legyenek. A szülőknek óriási felelőségük van a példamutatásban. A sportoló szerint a megfelelő testsúly megtartásához elengedhetetlen az edzés, a minőségi táplálkozás és megfelelő mennyiségű alvás is.

  • Olvasni várakozás közben is jó

    A Bács-Kiskun Megyei Kórház kecskeméti Rendelőintézetében a Rotary Club adományozásának köszönhetően, Rotary Téka fantázianevet viselő olvasópontot alakítottak ki.

  • A vastagbélrák okai és tünetei

    Az egyik legsúlyosabb rákbetegség a vastagbélrák. A 21. század életformája miatt egyre gyaribb mégis keveset törődünk felismerésével.

  • Torna a teremben

    Már 23 helyszínnel várja az érdeklődőket a székesfehérvári Nyitott tornatermek programsorozat. A tanórák után mindenki számára elérhető a tollaslabda, a nyugdíjas torna vagy az egyéb mozgás.
  • Irány a vízbe!

    A nyári hőség idején a konditerem, vagy a tűző napon végzett kültéri sportok helyett jó alternatíva lehet a kellemesen hűsítő vízben mozogni. Ambrus Eszterrel, a Zsigmondy Vilmos Harkányi Gyógyfürdőkórház Balneoterépiás részlegének vezetőjével, gyógytornásszal beszélgettem a vízben végzett testedzés jótékony hatásairól.

  • Mutasd a kezed!

    A kórházi fertőzések megelőzésének, illetve tovább terjedésének egyik legfontosabb eszköze a megfelelő időben, helyen és módon végrehajtott kézfertőtlenítés.
  • A nyári gyerekbalesetek elkerülhetők

    Tombol a kánikula, de mit csinál a gyerek? Dr. Kőnig Róbert, az Észak-közép-budai Centrum Új Szent János Kórház és Szakrendelő gyermeksebésze a kicsikre leselkedő veszélyekről, balesetekről, a megelőzésről és a segítségkérésről beszélt.
  • A napozás hosszú távú veszélyei

    Legtöbben a nyári vakáció jó részét a szabadban töltjük, így több napsugárzás éri bőrünket, mint máskor. A rendszeres és túlzásba vitt napozás azonban nagyon káros. A kóros napártalomról és lehetséges következményeiről dr. Péter Ivánnal, a Komlói Kórház bőrgyógyász főorvosa beszélt.
  • Harc a frontok ellen

    A frontok változása az emberi szervezetre jelentős hatást gyakorolhat, sokak számára különböző egészségügyi problémákat jelenthetnek.
  • Túraút az egészséghez

    A múlt héten adták át a Budapesti Szent Ferenc Kórház által létrehozott Út az egészséghez program keretein belül a veresegyházi túraösvényt.
  • Sportolás télen

    Beköszöntött a tél, egyre korábban sötétedik. Sokszor esik, latyakosak a járdák, az utak, így kedvünk és hajlandóságunk egy fárasztó nap után sportolni egyre kevesebb, sokkal hívogatóbb egy film a meleg ágyból esetleg nassolással egybekötve.
  • Anaerob vs. aerob edzés

    A legtöbben, akik életmódváltással szemezgetnek előbb vagy utóbb találkoznak a címben szereplő fogalmakkal és a legtöbbször nem tudnak a kettő közt különbséget tenni. Lássuk most a lényeget.
  • Fáj a dereka? Otthon végezhető mély hátizom erősítés.

    Nagyon sokan küzdenek köznyelven „derék- és hátfájással” ez adódhat az ülő életmódból, rossz testtartásból, mozgásszegény életmódból vagy a túlsúlyból, akár ezek összetettjéből. A gerincmerevítő izmok feladata a hasizmokkal egyetemben a gerinc stabilizálása. Abban az esetben, ha ezek az izmok gyengék, a testtartás rossz, a gerinc statikája és a körülvevő izmok egyensúlya megbomlik.
  • Mozgás és sport túlsúllyal, mit szabad és mit ajánlott kerülni

    Hazánkban a lakosság több mint 60%-a túlsúlyos vagy elhízott, európai viszonylatban sereghajtók vagyunk. Sokan a genetikára és betegségekre hivatkoznak, azonban a legtöbb esetben a helytelen táplálkozás, esetek egy részében minőségi éhezés, valamint megfelelő mennyiségű mozgás hiánya az okozója. A legtöbben legyintenek rá, és nyugtázzák magukban, hogy a családban mindenki ”kövér”, akkor ő miért lógjon ki a sorból, a páromnak így is jó vagyok, majd megesznek még két Rákóczi túróst. Témánk: mozgás túlsúllyal.
  • Miben segíthet nekünk a nyár?

    Sokan azt tartják, nyáron minden könnyebben megy. Való igaz, a nyár egy jó időszak arra, hogy jobban figyeljünk magunkra, egészségünkre, egyszóval tudatosabban éljünk.
  • Gyors sétára, lassú futásra vagy csupán egyhelyben történő ülésre van szükségünk?

    Mi a fizikai aktivitás optimális sebessége? Volt idő, amikor az optimális fizikai aktivitás sebességét úgy határozták meg, hogy olyan gyorsnak kell lennie, mintha egy kardfogú tigris elől menekülnénk. Még napjainkban is, ahogy a fejlődő világban is, az emberek fizikai aktivitása, mint például a földművelés, nélkülözhetetlen a túléléshez.
  • Az úszást soha nem késő elkezdeni

    Tudta, hogy az ókori görögöknél csak az vállalhatott közéleti tevékenységet, aki tudott úszni? Ezzel szemben az úszás a középkori Európában szinte bűnnek számított, viszont az újkor óta újra hódít. Ez nem is csoda, hiszen nem kell hozzá más, csak egy fürdőruha, egy úszósapka és egy uszodai belépő.
  • Csontritkulás, a néma kór

    A csontritkulás - orvosi szóval osteoporosis - a csont minőségi és mennyiségi változását jelenti, melynek során károsodik a csont szerkezete. A kezdetben tünetmentes, néma kórként is emlegetett betegséget hazánkban is elsősorban az érintettek magas száma teszi fontossá: a csontritkulás Magyarországon közel 900 000 embert érint, az Európai Uniós adatok szerint pedig minden harmadik menopauzán átesett nő és minden ötödik ötven év feletti férfi szenved ebben a betegségben.
  • 10 tipp a mozgásszegény életmód ellen

    Egyre elterjedtebb az a nézet, hogy napjainkban a mozgásszegény életmód, a sok ülés lett az „új dohányzás”. A mai átlagos európai életmód jellemzőit és ezek sokunkat érintő egészségügyi kockázatait mutatja be az alábbi infografika, ami egyszerű tippeket is ad egy kiegyensúlyozottabb életvitelhez.
  • Nyáron válasszuk a kertészkedést!

    Sokszor halljuk, hogy a kert milyen hatással bír a lelkünkre, csökkenti a stresszt, kiszakít a hétköznapi létből. De nem csak mentális előnyei van a kertben töltött időnek.

Linkek

nnk emblema logo

 

Kövess bennünket!

nnk emblema logo

Elérhetőségeink:

(+36 1) 476 1100
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.