Táplálkozás

  • Magában is finom. Ahogy a nagyot roppan, és az ismert íz szétfut a szájban, utánozhatatlan. A hideg beköszöntével a különböző almából készült ételek is egyre jobban esnek. Bemutatunk két receptötletet, amelyek amellett, hogy egészségesek nagyon ínycsiklandóak is.
  • A hipoglikémia a vércukorszint jelentős és hirtelen csökkenését jelenti. Az állapot felismerése életet menthet, ugyanis cukorbetegeknél az alacsony vércukorszint azonnali kezelés nélkül akár kómához is vezethet, sőt a beteg életét is veszélyeztetheti. Éppen ezért az egeszseg.hu egy újszerű aloldalt, a www.nemvagyokreszseg.hu-t, és egy infografikát hozott létre a hipoglikémia ismertetésére.
  • Gyermek- vagy tinédzser kor, tízórai vagy uzsonna, nyár vagy tél, valójában mindegy is, hol és mikor. Az alma az a gyümölcs, amely minden életkorban, élethelyzetben, idő- és napszakban aktuális: finom és egészséges, változatos formában fogyasztható hazai gyümölcs, melynek egészségvédő és betegségmegelőző hatása bizonyított.
  • Az ízüket kedveljük, jótékony hatásaikat ismerjük, de még mindig messze elmaradunk az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ajánlásától. Eszerint naponta minimum 400 g zöldséget és gyümölcsöt kellene ennünk.
  • Mit érdemes és mit nem érdemes enni, ha hosszú, egészséges időskort szeretne megélni? Cikkünkből megismerheti a legfontosabb játékszabályokat.
  • Cikksorozatunk utolsó részében az alma időskorban tapasztalt jótékony hatásairól írunk nagy vonalakban.
  • Télen a jó illatú fűszeres édességek, nassolnivalók és rágcsák különösen vonzóak. Pedig ilyenkor is oda kell figyelnünk a változatos étkezésre, a zöldség és gyümölcsfogyasztásra, ha nem szeretnénk, hogy végül ágyban töltsük az ünnepeket.
  • Bár sokan ismerik, mégis kevesen tudják, hogy mennyi mindenben segít a C- vitamin. Igazi harcos, aki, a szervezetünkért küzd.
  • Annyira kézenfekvő, hogy már azt sem tudjuk, miért érdemes enni. Pedig a rizs izgalmas és egészséges, és most meg is mutatjuk, miért.
  • Nagyon szeretne egészségesen étkezni, de nem tudja, hogy mire is kell figyelnie? Összeszedtük az egészséges táplálkozás legfontosabb szabályait, ami támpontot nyújthat az étrend összeállításában.
  • Szócska Miklós egészségügyért felelős államtitkár és Dr. Ofner Péter, a Gottsegen György Országos Kardiológiai Intézet főigazgatója a transzzsír káros hatását hirdető liftmatricát ragasztott ki az intézet kardiológiai osztályán. A figyelemfelkeltő akció oka, hogy a transzzsír rendelet 2014. február 18-án vált hatályossá. A matricákat és plakátokat már több budapesti kórházban felragasztották, de a legtöbb vidéki ellátó intézménybe és több bevásárlóközpontba is kikerül a transzzsír liftmatrica.
  • A rebarbara egy igénytelen, könnyen termeszthető, de tápláló zöldségféle, amely sokféleképpen felhasználható a konyhában és a gyógyászatban is. Az utóbbi évek gasztro-forradalmának köszönhetően ismét egyre gyakrabban találkozhatunk vele a piacok és a konyhakertek tavaszi kínálatában.
  • A böjt eredeti jelentése önmegtartóztatás. Ezért böjtölésnek számít, ha bizonyos ideig nem eszünk csokit, chipset vagy húst, ha kevesebbet nézzük a TV-t, ha kevesebb alkoholt iszunk. A táplálkozásra koncentráló böjt lényege, hogy kevesebbet együnk, és egy, vagy többféle élelmiszert elhagyjunk az étrendünkből.
  • Ha leterítette a lábáról az influenza, a következőkre mindenképpen figyeljen oda: pótolja az elvesztett folyadékot, többször egyen kisebb mennyiségben és válasszon olyan ételeket, amelyek segítik a szervezet immunvédekezését, illetve csökkentik a kellemetlen tüneteket.
  • A gyerekek egészségét is károsíthatja a transzzsír: az ovisok és az iskolások szervezetébe akár a menzai menüvel, a csecsemőkébe pedig az anyatejjel és az anya helytelen táplálkozásával is átjuthat ez a veszélyes anyag.
  • „Ipari járványnak” nevezi egy ausztrál kutatócsoport azt a jelenséget, amely során egészségkárosító fogyasztási cikkek (például dohánytermékek, alkohol vagy sokszorosan feldolgozott élelmiszerek) népbetegségek kialakulásához vezetnek. Az alkohol, illetve a dohányzás jól ismert romboló hatásai mellett az is bizonyított, hogy a sokszorosan feldolgozott vagy „ultrafeldolgozott élelmiszerek” mértéktelen fogyasztása a következő megbetegedéseket okozhatja:
  •   A megkérdezettek 66 százaléka ismeri a transzzsírt, a fele pedig azt is tudja, hogy milyen ételek tartalmazzák. Ön mennyire jártas a témában?
  • Egyre több fiatalt is érint a 2-es típusú cukorbetegség, amely az egészségtelen életmód - az elhízás, a kevés mozgás – következménye. A kezeletlen betegségnek számos súlyos szövődménye lehet: vakság, infarktus, végtag-amputáció. Az Országos Egészségfejlesztési Intézet Egészségkommunikációs Központja a megelőzés érdekében animációs kisfilmet készített az iskolásoknak.
  • A 2-es típusú cukorbetegség egészséges táplálkozással, a testsúly egészséges szinten tartásával, rendszeres mozgással és 40 éves kor felett évenkénti év szűrővizsgálattal 90 százalékban megelőzhető!
  • Bár az éves ajánlott cukorbevitel évente 9 kg, mégis átlagosan 28 kg-ot eszünk meg évente. Pedig a túlzott cukorfogyasztás fogszuvasodáshoz, elhízáshoz és súlyproblémákból adódóan egyéb megbetegedésekhez - például cukorbetegséghez, agyvérzéshez és infarktushoz – vezethet. Összeszedtük, hogy miben mennyi cukor van. 

Linkek

nnk emblema logo

 

Kövess bennünket!

nnk emblema logo

Elérhetőségeink:

(+36 1) 476 1100
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.