Táplálkozás

  • Életünk első tápláléka a tej, amit felnőttként már kevesebben szeretnek - mert nem ismerik eléggé. UHT, ESL, homogenizálás - mi mit jelent?
  • Egy felnőtt ember testtömegének mintegy 60 százaléka víz, legtöbb sejtünk (a zsírsejteket kivéve) legfőbb alkotója. Így érthető, miért létfontosságú, hogy a rendszeres étkezésen túl az állandó folyadékfogyasztásra is elegendő figyelmet fordítsunk. Mennyi vízre van szükségünk és milyen forrásokból juthatunk hozzá?
  • Immár negyedik alkalommal hirdetett országos receptversenyt a Magyar Obezitológiai és Mozgásterápiás Társaság (MOMOT) a Kor Kontroll Társasággal közösen. 2016. február 15-ig olyan fényképpel ellátott recepteket várnak, amelyek hozzájárulnak a testsúly megtartásához vagy csökkentéséhez, illetve a cukorbetegeknek szóló ételekkel is lehet nevezni.
  • A hideg, nyirkos idővel a meghűléses betegségek időszaka is beköszönt. Szerencsére most még bőven akad friss termés a piacokon, melyekkel érdemes feltölteni vitaminraktárainkat, ha a hűvös időben is szeretnénk egészségesek maradni.
  • Egyéni kalóriafogyasztást számol az új rendszer
  • A rendelkezésre álló fogyasztási adatok és tudományos bizonyítékok alapján az Európai Unió meghatározta a különböző élethelyzetekben és korcsoportokban biztonságosan elfogyasztható napi koffeinmennyiséget.
  • A zsírokban szegény diéta hatásosabb a súlycsökkenés eléréséhez, mint a szénhidrátbevitel csökkentése - erre a megállapításra jutottak amerikai kutatók.
  • Egy új tanulmány jelent meg a The Quarterly Review of Biology szaklapban, amely szerint téves a paleolit diéta szénhidrátmentessége.
  • Évtizedekig tartó romló tendencia után javulni kezdtek a táplálkozási szokások az Egyesült Államokban, megállt a túlsúlyosak részarányának növekedése mind a felnőttek, mind az iskoláskorúak körében, sőt, a ráta a legkisebb gyerekek között még csökkent is - írta vasárnapi számában a The New York Times.
  • Kánikulában gyakoribbak az élelmiszer eredetű megbetegedések, ennek elkerülése érdekében nyáron különösen oda kell figyelni az ételek előkészítésére, kezelésére, tárolására – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) pénteken.
  • Riasztást adott ki a WHO és az Interpol egy tiltott fogyasztószer miatt. A szerről részletes tájékoztató található az ÁNTSZ honlapján.
  • Az édességek finomak és csábítóak. A desszertek nagy részére viszont jellemző a túlzott szénhidrát-, energia- és zsírtartalom is. Összeszedtünk néhány tippet és ötletet, amivel csökkentheti a hozzáadott cukor bevitelét!
  • Ahogy a baba elkezd az anyatej mellett másféle ételeket is fogyasztani, a szülőknek új kihívásokkal kell szembenézniük: innentől alkalmazkodniuk kell a kicsi táplálkozási igényeihez is. Na de pontosan hogyan - ennek néztünk most utána.
  • Nem mindig könnyű eldönteni, mikor és hogyan kezdjünk el az anyatejen kívül más táplálékokat is adni babánknak. Utánanéztünk, hogy mit ajánl a WHO és az UNICEF a témában.
  • Sok szülő töri a fejét, hogy mit csomagoljon uzsonnára, ami könnyű, egészséges, szállítható, nem kell vele hosszan pepecselni és még meg is eszi a gyerek. Cikkünk nekik segíthet.
  • Gondolta volna, hogy a húsvéti csokinyuszi nem is mindig olyan ártalmatlan? Ha ugyanis a jó szívvel megvásárolt édességünk transzzsírt tartalmaz, az rögtön hadjáratot indít a szervezet ellen. A transzzsírok fogyasztása hosszabb távon szívinfarktust, érelmeszesedést, daganatot vagy akár meddőséget is okozhat.      
  • Ezt a kérdést a szakembereknek is rendszeresen felteszik, hiszen a mai napig nem egységes és folyton változik a szindróma definíciója, vagyis hogy pontosan mely kritériumok megléte kell a szindróma diagnosztizálásához. Mi most Halmy Eszterrel, a Magyar Elhízástudományi Társaság ügyvezető elnökével beszélgettünk a témában.
  • Az Omega 3 és az Omega 6 zsírsavak is a szív jóbarátai: csökkentik a szívinfarktus veszélyét, a vér koleszterinszintjét, de segítenek a vérrögképződés, a szívritmuszavar és a gyulladások megelőzésében is.
  • Az alma jótékony hatásáról indított cikksorozatunk harmadik részében vegyük számba, miért fontos az egyes életkorokban az alma.
  • Szívbarát étrend mellett akár 15 százalékkal is csökkentik a koleszterinszintet a növényi szterolok és sztanolok. A különböző növényekben megtalálható anyagokból ugyanakkor naponta maximum csak 3g fogyasztását javasolja a Tudományos Élelmiszer Bizottság.  

Linkek

nnk emblema logo

 

Kövess bennünket!

nnk emblema logo

Elérhetőségeink:

(+36 1) 476 1100
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.