Táplálkozás

  • Sok gombát akár nyersen is megehetünk, némelyiket viszont csak sütve vagy főzve fogyaszthatunk. Összeszedtük, hogy a fontosabb gombafajoknál mi a teendő.
  • Bár a csíráztatás egyszerű dolognak tűnik, mégis sok mindenre oda kell figyelnie a biztonsága érdekében. Olvassa el körültekintően a tanácsainkat, így elkerülheti a bajt!
  • Régóta tudjuk, hogy a szervezetünkbe vitt tápanyagok testünkre és lelkünkre is hatással vannak… Az alacsony omega-3 zsírsav bevitel például komoly rizikó-faktort jelent a depresszióra és a bipoláris betegségekre is, de szerencsére ezt a folyamatot kiadós és rendszeres halfogyasztással akár még kompenzálni is tudjuk.
  • A kakukkfű igazi aduász. Ízesíti az ételeket, nagyon kellemes az illata és jót tesz az egészségnek is. Enyhíti a megfázás és köhögés tüneteit is, de gyomor- és bélproblémák kezelésére is hatásos.
  • A különleges ízű juharszirup a mézhez hasonlóan a természetes édesítőszerekhez tartozik. De vigyázat! A kalóriatartalma közel ugyanakkora, mint a közönséges kristálycukorénak, ezért csak mértékkel hódoljunk a finom ízének!
  • Itt a gombaszezon , amikor finomabbnál finomabb receptek várnak arra, hogy elkészítsük őket. Ezért mi is összeszedtünk néhány ötletet, amivel meglepheti a családot.
  • Ahogy a baba elkezd az anyatej mellett másféle ételeket is fogyasztani, a szülőknek új kihívásokkal kell szembenézniük: innentől alkalmazkodniuk kell a kicsi táplálkozási igényeihez is. Na de pontosan hogyan - ennek néztünk most utána.
  • Az Omega 3 és az Omega 6 zsírsavak is a szív jóbarátai: csökkentik a szívinfarktus veszélyét, a vér koleszterinszintjét, de segítenek a vérrögképződés, a szívritmuszavar és a gyulladások megelőzésében is.
  • A vegyészek nagy csodákra képesek. Ennek bizonyítéka a 60-as években megálmodott, majd megalkotott aceszulfám-K édesítőszer, amely a kálium és egy szerves sav kombinációja, és mintegy 130-200-szor édesebb a cukornál. Az élelmiszerek címkéjén E 950-es számmal ellátott anyagot az Európai Unió illetékes szakbizottsága teljesen biztonságosnak ítélte.
  • A zsiradékok bár nagy mennyiségben hizlalnak, de megfelelő mértékben segítik a vitaminok felszívódását és energiát adnak a mindennapokhoz. Nem mindegy azonban, hogy milyen formában visszük be szervezetünkbe. 
  • Az egészséges tízórai amellett, hogy táplál, segíti a növekedést és frissen tartja a tanulásért felelős szürkeállományt is.  
  • Az egészségünknek is vannak hősies katonái, akik óvják és védik a szervezetünket a káros behatásoktól. Az antioxidánsok a szabadgyökök sejt és szövetkárosító hatásai ellen vethetőek be.
  • Az étrend – vagy ahogy a köznyelvben gyakran használják – táplálék-kiegészítők egyre több helyet foglalnak el a drogériák, gyógyszertárak és bioboltok polcain, és persze mi is egyre gyakrabban emeljük le őket onnan. Laikusként azonban nem mindig könnyű eldönteni, hogy melyik termékben bízhatunk és melyik árt többet, mint amennyit használna. Utánajártunk, hogy mit érdemes fejben tartanunk, ha étrend-kiegészítőt készülünk a kosarunkba tenni.
  • Az étrend vagy táplálék-kiegészítők egyre több helyet foglalnak el a drogériák, gyógyszertárak és bioboltok polcain, és persze mi is egyre gyakrabban emeljük le őket onnan. Utánajártunk, hogy mit érdemes fejben tartanunk, mielőtt betennénk őket a kosarunkba.
  • Nem mindig könnyű eldönteni, mikor és hogyan kezdjünk el az anyatejen kívül más táplálékokat is adni babánknak. Utánanéztünk, hogy mit ajánl a WHO és az UNICEF a témában.
  • Az alma jótékony hatásáról indított cikksorozatunk harmadik részében vegyük számba, miért fontos az egyes életkorokban az alma.
  • Terhességi cukorbetegség bármelyik kismamánál kialakulhat, de nagyobb kockázattal fordul elő a 25 évesnél idősebbek, a túlsúlyos nők és azok között, akiknek a családi kórtörténetükben szerepel a diabétesz.
  • A köznyelvben nyírfacukorként emlegetik, pedig a címkéken E967 számmal jelölt xilitet manapság már leginkább kukoricából nyerik. A fogyókúrázóknak, cukorbetegeknek is ajánlható cukorpótló nemhogy nem bántja, hanem egyenesen jó is a fogaknak, így gyakran találkozhatunk vele rágógumikban is.
  • Az Omega 3 és az Omega 6 zsírsavak is a szív jóbarátai: csökkentik a szívinfarktus veszélyét, a vér koleszterinszintjét, de segítenek a vérrögképződés, a szívritmuszavar és a gyulladások megelőzésében is.
  • A mesterségesen előállított aszpartám eleinte óriási sikertörténetként robbant be az édesítőipar történetébe. Nem sokkal ezután viszont megjelentek a kétkedők is, akik szerint a használata egészségügyi kockázatot jelenthet. Az Európai Unió illetékes szakbizottsága ugyanakkor egy újabb átfogó vizsgálatot követően ismét teljesen biztonságosnak ítélte azt.

Linkek

nnk emblema logo

 

Kövess bennünket!

nnk emblema logo

Elérhetőségeink:

(+36 1) 476 1100
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.