Fizikai aktivitás

  • Itt a Mozgás Éjszakája! Nagy örömünkre óriási az érdeklődés, rekordszámban jelentkeztek minden sportágra. Vagyis igazi fesztiválhangulatra számíthatsz, már izzítjuk a hangszórókat!
  • Az angol fitness szóhoz, amit magyarul leginkább a rátermettség kifejezéssel írhatunk le, egy mára nagyon népszerű sportot kapcsolunk, amihez  az edzettségen kívül egy egészséges életmód is társul. Számos verziója létezik, a teljes alakformálástól az egy-egy testrész izmosításáig bármit kipróbálhatunk.
  • Korunk embere zömében ülő munkát végez, alig mozog sőt, szabadidejét is jobbára otthonában, a televízió vagy a számítógép előtt tölti és közben nassol. A mozgáshiány és az ülő életmód természetellenes, ezért nagy veszélyeket rejthet magában. Súlyos következménye lehet például az elhízás és az egyes anyagcsere- és mozgásszervi betegségek, mint például a cukorbetegség kialakulása is .
  • Ma a világon ugyanannyian halnak bele a mozgásszegény életmódba, mint ahányan a dohányzás miatt vesztik életüket. Hét hónappal megnőne a várható élettartam Magyarországon, ha az emberek elkezdenének rendszeresen mozogni.
  • „Amikor őseink lejöttek a fáról, a mozgás szempontjából egy taktikai hibát követtek el, azóta az életünk – különösen a XXI. században - folyamatos egyensúlyozás a civilizációs ártalmak és az egészséges életmód között.” – mondta a   Mozgás Éjszakájának bejelentésén Szócska Miklós egészségügyért felelős államtitkár.
  • „Egy kicsi hasonlatot szeretnék mondani. Tulajdonképpen a mozgás és a fogyókúra hasonló. Borzasztó nehéz elkezdeni, nagyon nehéz a folyamatában benne lenni, de maga az eredmény az egy fantasztikus dolog. Nagyon örülök, ha ezen az éjszakán sokan elkezdenek „fogyókúrázni” és egy pár hónap múlva sokkal fittebbek lesznek. Nagyon nagy izgalommal várom A Mozgás Éjszakáját.” – ezzel a találó, de egyszerű hasonlattal fejezte ki tetszését és izgatottságát Nagy Tímea kétszeres olimpiai bajnok párbajtőrvívó A Mozgás Éjszakájával kapcsolatban.
  • Márciusra általában szembesülünk az újévi fogadalmaink kudarcaival és ismét szükségessé válik, hogy lendületet vegyünk. A természet tavasszal magától is megújul. Nekünk azonban tudatos döntést kell hoznunk és dolgoznunk kell a változásokon.
  • Lehet a Valentin-napot utálni vagy szeretni, de az biztos, hogy ha szerelmesek vagyunk, akkor minden alkalmat megragadunk, hogy társunkat boldoggá tegyük. Ha szeretnénk emlékezetessé varázsolni ezt a napot, érdemes egyedi ajándékkal készülni, ami igazán csak két emberről szól. Idén lépjünk ki a csoki - virág-vacsora háromszögből és ajándékozzunk közös, aktív élményt.
  • A Nemzetközi Síszövetség által kiadott Sí-KRESZ 10 pontját minden síelőnek érdemes megismernie és betartania, mert azzal számos baleset elkerülhető lenne. Az Egészségkommunikációs Központ (EKK) munkatársai kiegészítették ezt a felsorolását öt olyan lényeges ponttal , amelyek betartásával könnyebben elkerülhetőek az olyan balesetek, mint például Michael Schumacher vagy Angela Merkel sérülése is.
  • A futásról télen sem kell lemondani , sőt! A sérülések elkerülése érdekében azonban ilyenkor mindenképpen érdemes néhány tanácsot megfogadni. Mit tehet, hogy a kocogás télen is öröm legyen?
  • Bár a síeléshez , hódeszkázáshoz nem kell jogosítványt szerezni, a síkresz előírásait a pályákon is be kell tartani. Aki nem így tesz, az magát és másokat is komoly veszélybe sodorhatja. De mik is ezek a szabályok?
  • Az ünnepek elhagyhatatlan örömforrásai a közös étkezések. Együtt a család a nagyszülőkkel, rokonokkal, ünnepi finomságokkal… És ez így is van jól. Azonban ilyenkor sem szabad elfelejtenünk az energiaegyensúly másik serpenyőjében található testmozgást. Ugyanolyan jó programokat szervezhetünk egy-egy étkezés előtt vagy után, mint amilyen hangulatosak ezek az étkezések a nagy családi asztalnál.
  • A mindennapi kenyeret imánkban is kérjük, de a mindennapi testmozgás, a testedzés, a sportolás többnyire még a gyakorlatban is elmarad. Pedig, ki ne tudná – csak aki meg sem próbálta –, hogy a testedzésben gazdag életmód mennyi előnnyel jár. Összeszedtünk közülük néhányat.
  • Ki ne tudna kifogást találni arra, miért nem mozog rendesen. A leggyakoribb alibik között a pénz- és időhiány szerepel. Megmutatunk néhány olyan mozgásformát , amelyhez könnyen és költséghatékonyan hozzájuthat bárki.
  • A szexualitás az élet szerves része. A cukorbetegek körében azonban meglehetősen gyakoriak a szexuális problémák: a magas vércu­korszint károsíthatja a nemi működéshez elengedhe­tetlen idegeket és ereket. Ez hatással lehet a szexuális teljesítőké­pességre, a termékenységre és a fogamzásgátlás választható módjára is.
  • November 14-én, a Diabétesz Világnapján időskorúak vettek részt a Városligetben az Országos Egészségfejlesztési Intézet Egészségkommunikációs Központja (OEFI-EKK) által cukorbetegeknek szervezett tájékozódási gyalogláson.
  • A fizikailag aktív életmódot folytató vagy sportoló cukorbeteg esetében kiemelten fontos a láb megfelelő ápolása, hiszen testedzés közben gyakran keletkezhetnek sérülések a lábon, illetve egyéb bőrfelületeken. A sérülések oka részben maga a testmozgás, de hajlamosító tényező lehetnek a különféle idegi és érkárosodások is.
  • A rendszeres testmozgás mindenkinek jót tesz, a cukorbetegeknek pedig különösen fontos . Már napi harminc perc intenzív mozgás csökkenti a szív- és érrendszeri szövődmények kialakulásának esélyét. A rendszeres fizikai aktivitás nemcsak a vércukorszintet csökkenti, hanem számos további jótékony hatása is van. Többek között segít:
  • A cukorbetegség a gazdaságilag fejlett országokban a lakosság mintegy 5-6 százalékát érinti, a cukorbetegek száma világszerte meghaladja a 175 milliót, hazánkban félmillióra becsülhető, vagyis 10 millió lakost figyelembe véve nálunk – a gazdaságilag fejlett országokhoz hasonlóan – az össznépesség 5 százaléka tekinthető cukorbetegnek.
  • A csontritkulás a csontok keménységének csökkenésével és az emiatt gyakoribbá váló csonttörésekkel jellemezhető. Vizsgálati eredmények arra utalnak, hogy rendszeres testedzéssel a csonttömeg minden életkorban megtartható, sőt növelhető is.

Linkek

nnk emblema logo

 

Kövess bennünket!

nnk emblema logo

Elérhetőségeink:

(+36 1) 476 1100
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.